۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۶

تاکید امام جمعه اردبیل؛

اردبیل به مسیر اصلی مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان تبدیل شود

اردبیل به مسیر اصلی مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان تبدیل شود

اردبیل- امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به اینکه این استان بیشترین مرز مشترک را با کشور آذربایجان دارد انتظار می رود مسیر اصلی مراوادات تجاری و اقتصادی بین این دو کشور استان اردبیل باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در آستانه ولادت امیرالمومنین (ع) قرار گرفته ایم و از خداوند می‌خواهیم با وساطت حضرت، به آذربایجان عزت مرحمت فرماید اظهار کرد: سرفرازی آذربایجان سرافرازی ایران است و عزت آذربایجان عزت ایران است همیشه ایران عزیز در دفاع و حمایت از آذربایجان پیشگام بوده است مخصوصاً در جنگ اول قره باغ که روزهای سخت آذربایجان بود ایران از آذربایجان حمایت کرده است.

وی ارتباطات بین دو کشور را در حال گسترش و پیشرفت دانست و افزود: در حوزه مراودات اقتصادی بین طرفین تفکرات، طرح‌ها و برنامه‌های بزرگی وجود دارد که در آینده چگونگی فعالیت‌ها مشخص خواهد شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مرز مشترک استان ما با آذربایجان بیش از سایر استان‌ها است تصریح کرد: لذا انتظار ما از سفیر محترم این است که سهم اردبیل در مراودات اقتصادی دو کشور بیشتر بوده و اردبیل قطب مهم صادرات باشد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این باب متمرکز بر این است که فعالیت‌های اقتصادی و مدنی را با همسایگان افزایش دهد که دشمن نتواند به میان دو کشور مسلمان ورود پیدا کرده و اختلاف ایجاد کنند.

وی به میراث‌های فرهنگی مشترک بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: در حوزه مدنیت و فرهنگ نقاط مشترک بسیاری بین دو کشور داریم نظامی گنجوی انسان با عظمتی بود که در تاریخ ایران مانند ستاره‌ای درخشان، فروزنده است و الان در آذربایجان قرار گرفته است.

امام جمعه اردبیل از برگزاری کنگره بزرگ نظامی گنجوی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: امیدواریم برگزاری چنین مراسم‌هایی در جهت ترویج فرهنگ و آشنایی مفاخر دو کشور انجام شود.

کد خبر 5425213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha