۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۱

مسئول دفتر خانواده و زنان بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۱۱۰ مددکار اجتماعی حوزه زنان در کرمانشاه

فعالیت ۱۱۰ مددکار اجتماعی حوزه زنان در کرمانشاه

کرمانشاه- مسئول دفتر خانواده و زنان بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۱۰ مددکار اجتماعی حوزه زنان در کرمانشاه خبر داد.

شایسته کرمخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مددکاران بهزیستی در سه معاونت تخصصی فعالیت داشته و هر یک از معاونت‌ها خود دارای چندین دفتر در حوزه‌های مختلف مددکاری است‌.

وی افزود: دفتر خانواده و زنان زیر مجموعه حوزه اجتماعی بوده که در حال حاضر پرونده‌های سازمان بهزیستی به مراکز غیر دولتی واگذار شده و پرسنلی که این پرونده‌ها به آن‌ها واگذار شده مددکار اجتماعی شناخته می‌شوند و در حوزه زنان ۱۱۰ مددکار اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مسئول دفتر خانواده و زنان بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مددکاران تمامی خدمات از جمله خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، کمک‌های مالی در زمینه‌های درمان، مسکن، شهریه دانشجویی و دانش آموزی، اشتغال، تسهیلات و سرمایه کار، موضوعات آموزشی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار ارائه خدمات داده و هر مددکار می‌تواند ۱۵۰ پرونده مددکاری داشته و کارهای توانمندسازی آن‌ها را انجام دهند.

کرمخانی گفت: علاوه بر حوزه زنان، مددکاران در حوزه‌های دیگری از قبیل کودکان و نوجوانان در مراکز شبه خانواده یا خانواده جایگزین ارائه خدمات می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: برای افراد مستمری بگیر پرونده مددکاری را به مراکز مثبت زندگی ارجاع داده و مددکاران این مرکز پیگیر مشکلات افراد مستمر بگیر هستند.

مسئول دفتر خانواده و زنان بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: مددکاران بهزیستی در مراکز دیگری ازجمله کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز ماده ۱۶، پایگاه‌های اورژانس اجتماعی خانه‌های سلامت و امن، مراکز حمایتی آموزشی، مراکز نگهداری معلولین، سالمندان، نوزادان و غیره فعالیت دارند.

کرمخانی گفت: تمام کارمندان بهزیستی به نوعی مددکار بوده و به جامعه هدف خدمت می‌کنند با این تفاوت افرادی مستقیماً با مددجو در ارتباط بوده و افرادی دیگر به عنوان پشتیبان و حمایت در خدمت مددجویان بوده و کارهای مربوطه به آن‌ها را انجام می‌دهند.

کد خبر 5426664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha