۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷

آخرین وضعیت کرونا؛

جامه سرخ کرونا بر تن شهرهای اردبیل/آمار مبتلایان صعودی است

جامه سرخ کرونا بر تن شهرهای اردبیل/آمار مبتلایان صعودی است

اردبیل-تداوم وضعیت هشدار کرونا در استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به این بیماری را افزایش داده و رنگ سه شهر را قرمز کرد.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در چند روز گذشته آمار مبتلایان به بیماری کرونا به ویژه سویه جدید این بیماری بسیار بالا بوده به طوری که هم‌اکنون با افزایش تعداد بستری‌های همزمان در استان وضعیت سه شهر اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد قرمز است.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستانهای بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به آخرین وضعیت بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره و اذعان کرد: با بستری ۵۸ بیمار جدید در مدت شبانه‌روز گذشته آمار کل بستری‌های استان به ۳۱۶ نفر افزایش یافت.

به گفته محمدیان اردی هم‌اکنون ۴۸ بیمار به علت وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه و ICU بیمارستان‌های استان تحت درمان و کنترل هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی ۵۶ بیمار و ترخیص این افراد تعداد بهبودیافتگان کرونا در یک هفته گذشته رشد چند درصدی داشته است.

این مسئول ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونا در استان گفت: متأسفانه با فوت ۲ نفر از شهروندان در طول شبانه‌روز گذشته تعداد کل جان باختگان ناشی از ابتلاء به کرونا در استان به ۲ هزار و ۶۷۵ نفر افزایش یافت.

محمدیان‌اردی روند واکسیناسیون در استان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: تا به اکنون ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۱۳ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که استقبال مردم از واکسیناسیون در نوبت سوم نیز رضایت‌بخش است.

کد خبر 5427951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 0
      چرا ساعات کار ادارات باتوجه به شیوع کرونا کاهش نمیدهند ما که تا 4 سر کارهستیم