۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۳

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

واکسیناسیون ۶۲۳ نفر از اتباع توسط تیم سیار هلال احمر در بیرجند

واکسیناسیون ۶۲۳ نفر از اتباع توسط تیم سیار هلال احمر در بیرجند

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اعلام این که واکسیناسیون خانه به خانه اتباع خارجی در بیرجند در حال انجام است از واکسیناسیون ۶۲۳ نفر از اتباع توسط تیم سیار هلال احمر خبر داد.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبر نگار مهر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در طرح واکسیناسیون اتباع خارجی با راه اندازی اکیپ سیار برای افزایش پوشش واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شتافته است.

به گفته وی واکسن کرونای ویژه اتباع خارجی توسط فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر تهیه شده و مراکز واکسیناسیون هلال احمر در استان‌های شرقی کشور از جمله خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول واکسینه کردن مهاجرین خارجی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از اتباع در بیرجند زندگی می‌کنند که بیشتر آنها از کشور افغانستان هستند، ادامه داد: از مجموع این افراد تا کنون بیش از ۳۰۶۸ نفر دوز اول، ۲۸۰۱ نفر دوز دوم و ۱۷۸ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ۱۸ آبان ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به اتباع در مرکز واکسیناسیون هلال احمر آغاز شده است و از مجموع اتباع واکسینه شده واکسیناسیون ۶۲۳ نفر در این مرکز انجام شده است.

رضایی با اشاره به استقبال کم اتباع خارجی نسبت به تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر خانه به خانه از ساکنین اتباع خارجی برای انجام واکسیناسیون کرونا دعوت می‌کنند.

کد خبر 5430522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha