۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور:

ریاست و دبیرخانه همکاری های اقتصادی اکو به ایران واگذار می شود

ریاست و دبیرخانه همکاری های اقتصادی اکو به ایران واگذار می شود

شهرکرد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور از انتقال و واگذاری ریاست و دبیرخانه همکارهای اکو به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام رضا شافعی پیش از ظهر سه شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و آئین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان، اظهار کرد: پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگ‌های می‌تواند فرصتی مناسب برای افزایش صادرات از کشور باشد.

وی با بیان اینکه پیوستن به به سازمان همکاری شانگهای و ورود به اوراسیا می‌تواند موجب رهایی کشور از عقب ماندگی‌های برنامه پیش بینی شده در حوزه صادرات شود، عنوان کرد: داشتن پشتوانه قوی برای صادرات در کشور ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور تصریح کرد: زیر ساخت‌های صادراتی در کشور باید بازسازی و توسعه یابد تا در این خصوص تولید کنندگان و صادر کنندگان با مشکل مواجه نشوند.

برنامه ریزی های بودجه بندی نباید بر اساس درآمد نفتی باشد

شافعی با بیان اینکه سمت و سوی مذاکرات برجام مثبت است، ادامه داد: این مسئله نباید موجب شود تمرکز بر بوجه بندی در کشور به سمت و سوی درآمدهای نفتی حرکت کند.

وی افزود: تمرکز و مصرف درآمد حاصل از نفت می‌تواند در آینده بر اقتصاد کشور و صادرات محصولات غیر نفتی تأثیر منفی داشته باشد فلذا نباید برنامه ریزی ها بر این اساس صورت پذیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور به تشکیل بلوک اقتصادی جدید حوزه دریای خزر توسط اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: این مهم در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

شافعی ایجاد بلوک اقتصادی حوزه دریای خزر را موقعیت مناسب برای کشور در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله موجب حرکت کشور به سمت و سوی شرایط پایدار می‌شود.

کد خبر 5430956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha