۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد:

استان اردبیل شایستگی پایتختی فرهنگی کشور را دارد

استان اردبیل شایستگی پایتختی فرهنگی کشور را دارد

اردبیل- مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: استان اردبیل با صبغه و گنجینه فرهنگی و معنوی در طول تاریخ، شایسته ارتقا به پایتخت فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین براتی ظهر سه‌شنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اردبیل اظهار کرد: جایگاه مسجد در فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی فاخر و ارزشمند است و تقویت این فعالیت‌ها می‌تواند بیش از گذشته مسجد را بسترساز تحول و تحرک کند.

وی جایگاه سومی استان اردبیل را در سامانه فهما یادآور شد و تصریح کرد: حرکت‌های مؤثر و راهگشا در این حوزه می‌تواند بسترهای تحول فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد مهیا کند.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های مساجد در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به مرکز تقویت آئین‌های مذهبی و اعتقادی تبدیل شده تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی شاهد بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم باشیم.

براتی افزود: در استان اردبیل نیز که پیشینه ارزشمند در برپایی مجالس و محافل آئینی و مذهبی دارد، این حرکت می‌تواند به شکل جامع و کامل با درخشندگی و تلألوی خاص انجام شده و انتظارات مردمی را برآورده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دوره جدید فعالیت کانون‌های مساجد تلاش بر نقش‌آفرینی جوانان و نوجوانان در این عرصه است و با تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در استان‌ها به ریاست امام جمعه، نایب رئیسی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی بر این است تا این فعالیت‌ها شکل منسجم به خود بگیرد.

براتی اضافه کرد: این شورا ظرفیت‌های خوبی را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های جامع در این حوزه دارد و امیدواریم به صورت مستقل شاهد تشکیل این جلسات و تصمیم‌گیری‌های منطقی باشیم.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور بیان کرد: کانون‌های مساجد در استان‌ها ظرفیت‌های عظیمی را در توسعه فعالیت‌های محله‌محور به وجود آورده‌اند که قطعاً این حرکت باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

کد خبر 5431035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha