۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان مطرح کرد؛

قشر تحصیل کرده دانشگاهی در صف نخست بیکاری در کاشان

قشر تحصیل کرده دانشگاهی در صف نخست بیکاری در کاشان

کاشان - سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: عمده بیکاران کاشان را قشر تحصیلکرده دانشگاهی تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدشریف زارعی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کاشان با اشاره به اینکه بیکاری یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها است، اظهار داشت: این نگرانی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر است.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای اشتغال زایی در شهرستان کاشان استفاده کرد، ابراز داشت: در این بین باید توجه ویژه ای به شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی کرد و به این شرکت‌ها کمک زیادی در رفع بیکاری می‌توانند داشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه این شهرستان پتانسیل‌های خوبی در عرصه‌های مختلف صنعتی و گردشگری دارد، تصریح کرد: با این وجود بخش عظیمی از بیکاران کاشان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به نسبت میانگین کشوری بیشترین جامعه بیکاری از میان از میان جامعه دانشگاهی است، گفت: کاشان ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد که اغلب این دانشجویان بومی هستند و این موجب انباشت بیکاران طی سال‌های آینده می‌شود.

زارعی وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی را از جمله راهکارهای کاهش بیکاری میان دانش آموختگان دانست و افزود: یکی از مهمترین حوزه‌های اشتغال و درآمد زایی بهش گردشگری است که در مورد توجه ما نیز هست.

وی کاشان را یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور در حوزه‌های تاریخی، آئینی و حتی طبیعی دانست و تاکید کرد: وجود طبیعت چهارفصل، کویر، کوهستان، آثار باستانی و تاریخی قبل و بعد از اسلام به همراه مراکز اقامتی و هتل و بوم‌گردی از جمله ظرفیت‌های بالای گردشگری منطقه کاشان است.

کد خبر 5431131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      از حدود سال 68 شدیدا بومی پذیرش کردند اگر از شهرهای دیگر می امدند به شهر خود برمیگشتند وکاشان این همه بیکار نداشت بومی سازی بیش از حد همیشه هم خوب نیست