۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۱۴ کودک کرونایی در بیمارستان‌های شاهرود بستری هستند

۱۴ کودک کرونایی در بیمارستان‌های شاهرود بستری هستند

شاهرود - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۱۴ کودک مبتلا به کرونا و سویه امیکرون در بیمارستان‌های شاهرود بستری هستند، گفت: سه کودک بد حال نیز در آی سی یو حضور دارند.

حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و سویه امیکرون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، توضیح داد: ۱۴ کودک امیکرونی در بیمارستان‌های شاهرود بستری هستند که از این تعداد سه کودک بد حال نیز در آی سی یو حضور دارند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۹ بیمار کرونایی نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: خوشبختانه در این بازه زمانی در شهرهای مذکور هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه امیکرون اطفال را بیشتر از سویه های دیگر درگیر می‌کند، ابراز داشت: خانواده‌ها در سویه جدید می‌بایست دقت نظر بیشتری بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشند و دوری از تجمعات و واکسیناسیون را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

شیبانی با بیان اینکه متأسفانه برخی خانواده‌ها اصلاً به سلامت کودکان شأن اهمیت نمی‌دهند و آنها را با خطر جدی کرونا روبرو می‌سازند، گفت: علی رغم اینکه توصیه اکید بر واکسیناسیون می‌شود و واکسینه شدن می‌تواند شدت بیماری را به طرز چشمگیری کاهش دهد اما هنوز انتظارات ما در این حوزه برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به خصوص واکسن دز سوم تاکید بسیار جدی شبکه بهداشت و درمان شاهرود و میامی است، گفت: اگر چه میزان واکسیناسیون به خصوص دز سوم رشدی نسبی داشته اما این رشد بسیار اندک بوده و انتظار می‌رود که مردم نسبت به این مهم توجه بیشتری نشان دهند.

کد خبر 5432425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha