۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف:

سند جامع اعتکاف تدوین شد

سند جامع اعتکاف تدوین شد

ارومیه - رئیس ستاد مرکزی اعتکاف از تدوین ۳۰۷ برنامه در قالب سند جامع ۱۰ ساله اعتکاف خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به تدوین سند جامع اعتکاف و تقدیم آن محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید افزود: افق این سند ۱۰ ساله است و باید تمامی ائمه جمعه و سازمان‌های مردم نهاد ما را در این امر یاری کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰۷ برنامه در طی ۱۰ سال اجرای این سند در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تا قبل از شیوع کرونا بیش از ۷۰۰ هزار معتکف در سراسر کشور در این آئین معنوی و عبادی شرکت می‌کردند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به اینکه معنویتی که در اعتکاف است در جای دیگری نیست، افزود: از دیدگاه بزرگان از جمله آیت‌الله جوادی‌آملی اعتکاف ام‌العبادات و از منظر مقام معظم رهبری اعتکاف، عبادت جامع است.

حجت الاسلام تکیه‌ای با تأکید بر اینکه امام شیوه و نوع عبادات در اعتکاف گسترده است، افزود: طبق آمار ۸۰ درصد آمار معتکفین جوان هستند کمااینکه اعتکاف ظرفیت تحول‌آفرینی فوق توصیفی دارد.

وی یکی از اهداف از تهیه و تدوین سند اعتکاف را کیفیت‌بخشی به اعتکاف برشمرد و با اشاره به اینکه هدف دیگر تدوین سند اعتکاف وحدت رویه برگزاری اعتکاف و تداوم آن است، گفت: بعد از تهیه سند شورای اعتکاف در استان‌ها تشکیل شد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار بر تبلیغ اعتکاف با الگوگیری از تجربه‌های موفق از جمله اربعین و مراسم شیرخوارگان حسینی، ترغیب و تسهیل انجام اعمال ایام البیض و اختصاص مساجدی در طول سال برای انجام اعتکاف تاکید کرد.

حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گزارشی از برگزاری آئین معنوی اعتکاف در استان ارائه کرد و گفت: این مراسم معنوی امسال در ۱۹ مسجد استان با حضور بیش از ۷۴۷ معتکف برگزار شد.

کد خبر 5434078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha