۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۴۴

رئیس انجمن موسیقی گلستان:

هنرمندان موسیقی به انزوا کشیده شده اند

هنرمندان موسیقی به انزوا کشیده شده اند

گرگان- رئیس انجمن موسیقی گلستان گفت: جشنواره موسیقی بسیار محدود اجرا می شود و همین امر هنرمندان موسیقی و نوازندگان و خوانندگان را به انزوا کشانده است.

ابوذر اسماعیلی ثالث در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه جشنواره فجر از سال ۹۳ هر ساله در تهران فقط در قالب شو و کنسرت‌های درآمدزا و بدون بخش رقابتی برای گروه‌های موسیقی، هنرمندان موسیقی و نوازندگان و خوانندگان را به انزوا کشانده است.

وی با بیان اینکه کسی راغب به انعکاس مشکلات نیست، خاطرنشان کرد: بارها در مصاحبه‌های مختلف مشکلات خود را مطرح کرده‌ایم اما هیچ فایده‌ای نداشته است چرا که گوش شنوایی وجود ندارد.

رئیس انجمن موسیقی گلستان تصریح کرد: اگر جشنواره‌های موسیقی بیشتر شود سبب رونق بخشی به این بخش و ارائه تولیدات با کیفیت خواهد شد.

اسماعیلی عدم وجود سازمان و تشکیلات مستحکم مدیریت و برنامه ریزی درفعالیت های موسیقی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: انجمن موسیقی ایران هیچ‌گونه دخل و تصرفی در فعالیت‌های موسیقی کشور ندارد چرا که هیچ‌گونه اختیارات و منابعی برای این تشکیلات تعیین نشده است.

وی ادامه داد: همین نقصان باعث پایین آمدن سطح آموزش، عدم نظارت صحیح بر آموزشگاه‌ها و موسسات و مراکز تولید و نشر موسیقی می‌شود.

رئیس انجمن موسیقی گلستان ابراز امیدواری کرد بخاطر آینده فرهنگی و اجتماعی فرزندانمان و همچنین مبارزه با نفوذ بیگانگان و بدخواهان این نظام مقدس بازنگری ویژه ای در این امر صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: موسیقی بخش انکار ناپذیر زندگی، اجتماع و فرهنگ هر جامعه است که اگر به آن به درستی پرداخته شود می‌تواند راهگشایی برای جلوگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی باشد.

کد خبر 5436196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha