۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

اجرای طرح بیمه شدن ساکنین محلات کم برخوردار خراسان جنوبی آغاز شد

اجرای طرح بیمه شدن ساکنین محلات کم برخوردار خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند- مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح جامع بیمه کردن ساکنین محلات کم برخوردار در خراسان جنوبی آغاز شد و در این راستا تا کنون ۲۰ نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

علی اربابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف گذاری بیمه سلامت تأمین بیمه برای همه مردم ایران است و در این راستا مشکلات موجود بر طرف شده و هر ایرانی با ارائه کد ملی خود می‌تواند از طریق یکی از صندوق‌های بیمه برای بیمه شدن خود اقدام کند.

به گفته وی برنامه جامعی برای بیمه شدن ساکنین محلات کم برخوردار تدوین شده که اجرای آن در استان شروع شده است و بیمه سلامت با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوط در مساجد، پایگاه‌های بسیج و حاشیه شهرها اقدام به بیمه کردن افراد بدون بیمه به طور رایگان کرده است.

وی اضافه کرد: اقدامات اولیه و همچنین صدور احکام در این خصوص انجام شده است و با توجه به این که در گذشته روستاییان و افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده‌اند، به نظر می‌رسد که افراد بدون بیمه در خراسان جنوبی زیاد نباشند.

اربابی تصریح کرد: بر اساس مقایسه جمعیت استان با کشور باید بین پنج تا ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی بدون پوشش بیمه باشند اما در عمل این گونه نمی‌باشد و به نظر می‌رسد افراد بدون بیمه در استان در گذشته بیمه بوده‌اند ولی آن را تمدید نکرده‌اند لذا افراد می‌توانند با شماره‌گیری شماره مورد نظر و ورود کد ملی خود نسبت به مشاهده وضعیت بیمه خود مطلع شوند.

به گفته وی اتباع به دو دسته آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تقسیم می‌شوند و کمیساریای عالی پناهندگان حق بیمه اتباع آسیب پذیر را پرداخت می‌کند و اتباع غیر آسیب پذیر باید با پرداخت حق بیمه در قالب سایر اقشار نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

بیمه بیماران خاص

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه پوشش بیمه بیماران خاص و نا باروری اظهار کرد: ۱۰۰ درصد هزینه بیماران خاص هموفیلی، پیوندی، دیالیزی، ام‌اس و غیره پرداخت می‌شود مگر این که بیمار خاصی، بیماری زمینه‌ای هم داشته باشد که هزینه‌های درمان آن پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان این که سرطان و دیابت بیماری خاص محسوب نمی‌شوند، اضافه کرد: در این دو مورد تنها ۳۰ درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود و اگر پزشکی دارویی را تجویز کند که در تعهدات بیمه سلامت نباشد هم هزینه آن پرداخت نمی‌شود.

اربابی در زمینه پرداخت هزینه‌های ناباروری تصریح کرد: در بیمه سلامت تاکنون اقدامات زیادی برای ثبت اسناد مربوط به درمان ناباروری انجام شده و همکاران ما هم در این مراکز حضور دارند و از نظر قانونی بعد از این که پزشک با انجام آزمایش‌های مربوط به آن تشخیص کیس ناباروری در مورد فردی دهد از آن زمان در قالب سه بسته فرد مورد نظر می‌تواند از خدمات ناباروری استفاده کند.

به گفته وی در هم پوشانی‌ها بیمه تبعی حذف و بیمه اصلی باقی می‌ماند و پوشش بیمه برای ترک اعتیاد، اوتیسم، و کار درمانی و شنوایی سنجی برای مددجویان بهزیستی هم از پوشش بیمه سلامت برخوردار شده است.

وی ادامه داد: نظام ارجاع پزشک خانواده روستایی که از طریق سامانه سیب و سامانه بیمه سلامت انجام می‌شود هنوز کامل نشده است و برای این که بیمه شدگان دچار مشکل نشوند ارجاع به صورت کاغذی برای دریافت خدمات با تعرفه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

کد خبر 5436218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha