۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸

تداوم وضعیت خطرناک کرونا؛

کرونا خیال عقب نشینی ندارد/مرگ ۵ نفر و بستری ۲۲۹ بیمار در اردبیل

کرونا خیال عقب نشینی ندارد/مرگ ۵ نفر و بستری ۲۲۹ بیمار در اردبیل

اردبیل - وضعیت خطرناک شیوع کرونا همچنان در استان اردبیل ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ بیمار جدید کرونایی بستری شده و آمار کل بستری‌ شدگان در بیمارستان های استان اردبیل به ۲۲۹ بیمار رسید.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی در اردبیل پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا با وجود اعمال محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود: ۴۲ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۲۲۹ بیمار رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۵ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۵۲ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

محمدیان اردی تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه شهروندان بایستی در آستانه عید نوروز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی اجتناب نمایند افزود: حضور در مهمانی‌ها عید نوروز و خرید در امکان شلوغ موجب افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهد بود و وضعیت فوق قرمزی را در استان رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و سرعین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل و بیله سوار در وضعیت نارنجی، شهرستانهای خلخال، اصلاندوز، کوثر، نیر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 5437642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      ولی مسافران نوروزی خیال پیشروی دارند هنوز هم دیرنشده روسای دانشگاهها از وزیر بهداشت وستاد کرونا ممنوعیت کامل سفرهای نوروزی را درخواست کنند