۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹

آیت الله حسینی بوشهری:

توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی توأمان باشد

توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی  توأمان باشد

قم _ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی از مسائل نوپیدایی است که از یک سو فرصت و از سویی دیگر تهدید است و باید هر دو جنبه به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در عرصه فضای مجازی باید به صورت چند جانبه عمل کرد اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های لازم از قبیل ایجاد شبکه ملی فضای مجازی که متأسفانه پس از گذشت چند سال هنوز به نتیجه نرسیده، تولید محتوای مناسب و جذاب، برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی نقشه دشمنان مبنی بر حکمرانی از طریق فضای مجازی و تغییر در سبک زندگی جوامع، ایجاد اعتماد بین مردم و مسؤولان از جمله ابعادی است که می‌بایست به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه اقدام عملی مناسب در عرصه فضای مجازی نیازمند هم افزایی بین حوزه و دانشگاه است افزود: کلمات نورانی اهل بیت (ع) باید در قالبی نوین به جهان عرضه شود و باید زمینه‌های مناسبی در اختیار حوزه علمیه قرارداده شود تا کار به صورت فعال دنبال شود.

وی عنوان کرد: هدف انقلاب ما تسخیر افکار جهانیان به واسطه تولیدات محتوایی مناسب است و این امر نیاز به کار جدی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پیش بینی آینده را از وظایف شورای عالی فضای مجازی بیان داشت و افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید، انسان با ایمان کسی است که منتظر نماند تا حادثه‌ای رخ دهد بلکه شرایط را پیش بینی کند و بر اساس آن برنامه ریزی می‌کند.

وی ابراز داشت: فضای مجازی پیوسته در حال تکامل و تغییر است و باید با رصد دقیق، برای آینده برنامه ریزی‌های مناسب صورت پذیرد.

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی خاطر نشان کرد: فضای مجازی از مسائل نوپیدایی است که از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید است و باید هر دو جنبه به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد؛ البته تحقق کامل آرمان‌های ناب اسلامی بر اساس وعده‌هایی که داده شده است متوقف بر زمانی است که حضرت بقیه الله الاعظم (عج) کار را در دست بگیرند؛ اما معنای انتظار این نیست که ما بنشینیم و دست روی دست گذاشته تسلیم حوادث و پیش آمدهای مختلف شویم.

در ابتدای جلسه ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، گزارشی از فعالیت‌های این دو سازمان و وضعیت فضای مجازی و اقدامات لازم، ارائه کرد.

کد خبر 5441477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha