۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی: 

کشاورزی دانش بنیان زمینه خودکفایی در تولید را فراهم می کند

کشاورزی دانش بنیان زمینه خودکفایی در تولید را فراهم می کند

رشت- معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی استقلال سیاسی را به دنبال دارد، گفت: کشاورزی دانش بنیان زمینه خودکفایی در تولید را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی ظهر سه شنبه در نشست توسعه کشاورزی دانش بنیان که در سالن اجتماعات دانشکده معماری دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت آموزشی و پژوهشی بخش کشاورزی منوط به ورود طرح‌های پژوهشی به این حوزه بوده تا شاهد رفع مشکلات این بخش باشیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه مهم‌ترین معضل در کشاورزی نبود طرح جامع نظام آموزشی در این بخش است، گفت: باید اختیارات ویژه ای در این زمینه از سوی وزارت علوم به دانشگاه گیلان داده شود.

وی با تاکید بر اینکه گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است که ۳۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کند، افزود: تحول در حوزه کشاورزی نیازمند عزم جدی استانی و نگاه ویژه در کشور است.

کشاورزی باید به یک گفتمان غالب در گیلان تبدیل شود

خیام نکویی ادامه داد: فعالیت ۱۳ مرکز و مؤسسه علمی در استان گیلان نشان از توانمندی و ظرفیت‌های این استان است، اضافه کرد: بخش کشاورزی باید یک گفتمان غالب در استان گیلان باشد.

وی با تاکید بر اینکه کشوری که نتواند استقلال اقتصادی به وجود آورد در استقلال سیاسی به مشکل می‌خورد، ادامه داد: ما در محصولاتی که وابستگی ایجاد می‌کند باید خودکفا باشیم و این امر زمانی امکانپذیر است که کشاورزی ما دانش بنیان شود.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به تعداد کم شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی کشور، ادامه داد: تعداد این شرکت‌ها در بخش کشاورزی با توجه به تعداد فارغ التحصیلان این بخش قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه شرکت‌های دانش بنیان ۶ درصد در کشور را تشکیل داده اند، افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت نخبگان و فارغ التحصیلان این حوزه در یک دوره چهار ساله به ۱۰ الی ۱۱ درصد افزایش یابند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه‌ای برای هم افزایی و سازماندهی همه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی، تحقیقاتی استان در دو مجموعه وزارت علوم و معاونت تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت نخبگان و بکارگیری فارغ التحصیلان این استان در دانشگاه گیلان امضا شد.

کد خبر 5447856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha