۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۳

در گفتگو با مهر؛

تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران نیمه سنگین است

تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران نیمه سنگین است

تهران- معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از لغزندگی جاده های استان خبر داد و گفت: تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران به صورت نیمه سنگین در حال انجام است.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران اظهار داشت: از صبح امروز محدوده آزاد راه تهران شمال از تونل ۱۶ به سمت شهرستانک ترافیک سنگین بود که به مرور از حجم آن کاسته شد.

وی گفت: ترافیک در محور هراز نیز از محدوده مشا تا گردنه امام زاده هاشم به صورت سنگین در جریان بوده است.

مصدقی افزود: ترافیک در جاده تهران، دماوند-فیرزکوه و محورتهران-قم همچنین اتوبان تهران-کرج پر حجم و روان است.

وی با بیان اینکه هنوز شاهد خروج خودروها از تهران هستیم افزود: به صورت مقطعی در برخی نقاط ترافیک نیمه سنگین شاهد هستیم ولی در حال حاضر گره ترافیکی در خروجی‌های تهران نداریم.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حادثه‌ای که منجر به فوت یا مصدومیت شدید شود نداشتیم فقط به صورت خسارتی بوده و یک مورد واژگونی پژو ۲۰۶ در جاده دماوند و فیروز کوه اتفاق افتاد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به شروع فعالیت سامانه بارشی در سطح استان تهران گفت: از آخر امشب شرایط جوی تغییر و احتمالاً شاهد بارش برف در ارتفاعات کوهستانی مثل شمال استان در جاده شمیرانات، هراز، امام زاده داوود و حوزه دماوند و فیروزکوه هستیم.

مصدقی افزود: در مناطق پایین دست استان باد و باران و در برخی مناطق تگرگ توسط سازمان هواشناسی اعلام کرده است.

وی عنوان داشت: در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند سردی هوا وجود دارد و با فعال شدن سامانه بارشی کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد، پدیده مه هم امروز در گردنه‌های حوزه‌ای بین تهران و مازندران وجود داشت و احتمالاً ایجاد مه در گردنه‌های دیگر و کاهش دید رانندگان وجود دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تاکید کرد: از همه رانندگان و مسافران می‌خواهیم با توجه به تغییرات جوی هوا و لغزنده شدن محورها با سرعت مطمئنه برانند و تجهیزات زمستانی خصوصاً زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

مصدقی با اشاره به لزوم حداقل ۱۰ دقیقه در هر دو ساعت رانندگی خاطر نشان کرد: پویشی تحت عنوان همراهان سفر ایمن ایجاد کرده‌ایم که یک ایستگاه در جاده هراز محدوده آبعلی وجود دارد، در این ایستگاه با ارائه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و شاد محلی برای توقف مسافران است.

وی در انتها عنوان داشت: تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۷۷۹۰۹۰۸۰ مرکز مدیریت راه‌های استان تهران به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی آخرین وضعیت شرایط ترافیکی و جوی جاده‌های استان به هموطنان است.

کد خبر 5451660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha