۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶

طی ۳ سال گذشته؛

۲۹ محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات در خراسان شمالی رهایی یافتند

۲۹ محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات در خراسان شمالی رهایی یافتند

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رهایی ۲۹ محکوم علیه مرتکب قتل عمدی از اجرای مجازات قصاص نفس طی سه سال گذشته و برقراری سازش قطعی در ۱۶ فقره پرونده مشابه در استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از رهایی ۲۹ محکوم علیه مرتکب قتل عمدی از اجرای مجازات قصاص نفس طی سه سال گذشته و برقراری موجبات حصول سازش قطعی در ۱۶ فقره پرونده مشابه در استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: روحیه فداکاری و از خودگذشتگی اولیای دم در راستای حصول این موفقیت بزرگ ظرفیت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: مصالحه از دیدگاه خداوند در قرآن مجید بسیار سفارش و توصیه شده و بنابراین ارزش و اعتبار بسیار بالایی در بین افکار عمومی دارد لذا شوراهای حل اختلاف استان نیز با اتکا به چنین رویکردی ثابت کردند از پشتکار قوی و اراده‌ای مصمم در مسیر اعتلا فرهنگ عفو و بخشودگی در بین مردم بهره مند هستند.

براتی زاده بیان داشت: رفع مسالمت آمیز اختلافات از طریق مذاکرات اصلاحی و گسترش فرهنگ صلح و سازش بین طرفین دعوا از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ است.

وی در انتها گفت: همه بخش‌ها در قوه قضائیه مصمم هستند از تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای تسهیل و تسریع در روند صلح و سازش استفاده کنند.

کد خبر 5454476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha