۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

محکوم به قصاص در کردستان پس از ۷ سال از دارمجازات رهایی یافت

محکوم به قصاص در کردستان پس از ۷ سال از دارمجازات رهایی یافت

قروه- رئیس کل دادگستری استان کردستان از تحقق اولین سازش در پرونده قتل عمد در نخستین روزهای سال 1401 و نجات جان محکوم به قصاص پس از تحمل بیش از 7 سال حبس توسط صلح یار فعال سنندجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،، حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان قروه و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی قروه مشخص شد که فردی بر اثر نزاع جان خود را از دست داده است.

وی افزود: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص توسط اولیا دم پرونده و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان حکم قصاص قاتل صادر شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در ادامه پرونده برای اجرای حکم قصاص به شعبه پنجم اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع می‌گردد و در نهایت پس از تشکیل جلسات متعدد توسط صلح یار فعال سنندجی و خانواده مقتول و با حضور ریش سفیدان و خیرین محلی، این تلاش‌ها به ثمر نشست و در آغازین روزهای کاری سال ۱۴۰۱، قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

حجت الاسلام حسینی افزود: اولیاءدم با مصالحه و اخذ دیه رضایت خود را در پرونده اعلام نموده و با گذشت خود موجبات رهایی قاتل از دار مجازات را فراهم نمودند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و خیرین استان، تعداد ۷ فقره پرونده منجر به صلح و سازش گردید تأکید کرد: امیدواریم در سال جدید و با استفاده از ظرفیت بالای صلح یاران و خیرین استان کردستان، مردم فرهنگ دوست استان بخشش را جایگزین انتقام نموده و فرهنگ عفو و گذشت در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

کد خبر 5456605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha