۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵

در نشست رسانه‌ای مطرح شد؛

برای وایرال شدن «خداداد» در فضای مجازی هزینه نکردیم/رقابتی نداریم

برای وایرال شدن «خداداد» در فضای مجازی هزینه نکردیم/رقابتی نداریم

عوامل سریال «خداداد» با حضور در اداره کل روابط عمومی صداوسیما به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، سریال «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام نوروز روی آنتن شبکه دو سیما رفت. امروز عوامل این سریال در اداره کل روابط عمومی صداوسیما به تماس‌های مخاطبان با شماره ۱۶۲ پاسخ گفتند.

در ادامه نیز نشست خبری این سریال با حضور خبرنگاران برگزار شد.

علی غفاری کارگردان سریال «خداداد» درباره این مجموعه بیان کرد: سریال خداداد به لحاظ موضوعی با این ایام مناسبت داشت. داستان سریال از قبل از نوروز شروع می‌شد و تا بعد از سیزدهم ادامه داشت. خدا را شکر مردم شخصیت‌ها، داستان و سریال را دوست داشتند.

میلاد کزازی نویسنده سریال نیز در سخنانی عنوان کرد: خط اصلی این داستان را سال ۹۲ نوشتم و سال‌ها طول کشید که به خداداد فعلی تبدیل شد. فکر می‌کنم کاری شرافتمندانه ارایه دادیم. فکر می‌کنم نقدهای اجتماعی و اقتصادی که نوشتم کمرنگ شده و نیاز بود پررنگ‌تر شود. سعی کردیم این نقدها را بیان و راهکار هم ارایه دهیم.

زهره حمیدی بازیگر سریال نیز درباره بازخورد مردم یادآور شد: مردم خیلی سریال را دوست داشتند، کاش مردم یاد بگیرند که با وجود کمبودها می‌توان گذشت و من خوشحال شدم که سریال چقدر روی اخلاق‌ها و فرهنگ‌ها تاثیر می‌گذارد. من نقش عاطفه را در این سریال داشتم که با همه فقرشان خانواده شادی بودند و سعی دارد در کنار همسر و فرزندان مشکلات را رفع کند. زمان محدودی داشتیم و فیلمنامه هر لحظه ممکن بود عوض شود اما سعی کردیم با همدلی کار را جلو ببریم.

آرش نوذری هم درباره تجربه همکاری با علی غفاری عنوان کرد: من پیش از این هم با علی غفاری در «بچه مهندس» همکاری داشتم. هر بازیگری دوست دارد در سریال عید دیده شود و امیدوارم این حضور مفید باشد.

سوسن پرور دیگر بازیگر سریال هم درباره این همکاری اظهار کرد: وقتی به من برای حضور در سریال پیشنهاد شد با شعف آن را پذیرفتم.

علی صبوری نیز در سخنانی عنوان کرد: این سومین تجربه سریال تلویزیونی من بود و هرچه می‌گذرد سعی می‌کنم تجربه کسب کنم. هنوز اول راه هستم و لطف خداست که می‌توانم به عنوان بازیگر در کنار دوستان قرار بگیرم. فکر می‌کنم رسالت ما این است که مردم را بخندانیم. من عاشق ژانر کمدی هستم و امیدوارم حسی که می‌خواستیم منتقل شده باشد.

مکانیزم نظرسنجی‌های صداوسیما پیچیده است

غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نظرسنجی‌های صداوسیما اظهار کرد: مکانیزم نظرسنجی‌ها پیچیده است و من می‌توانم درباره شیوه نمایشی صحبت کنم که مهم هم هست. برای تولید سریال باید مکانیزمی باشد که به موضوع تبلیغات بیشتر پرداخته شود، ساعت پخش، همپوشانی سریال‌ها و… مشکلاتی را ایجاد کرد، ما خیلی امیدوار بودیم و حتی خبرهای غافلگیرکننده‌ای می‌شنیدیم مثلاً صحبت تبلیغات شهری هم برای کارهای نوروزی مطرح می‌شد.

وی اضافه کرد: در سریال عوامل با هزار و یک مشکل کنار هم جمع می‌شوند و مردم خیلی وقت‌ها متوجه این‌ها نمی‌شوند. وقتی سریالی در شبکه دو شروع می‌شود مخاطب ما خیلی آسیب پذیر است چون مابین دو سریال است و سریال اول یعنی شبکه سه اگر به موقع پخش نشود سریال شبکه دو آسیب می‌بیند به خصوص که به خاطر اخبار بیست و سی نمی‌توان زمانش را تغییر داد.

غفاری همچنین گفت: نتیجه تلاش وقتی دیده می‌شود که زمان پخش مناسبی داشته باشد. بحث رقابت با دیگر شبکه‌ها ندارم و اگر مجموعه‌های نمایشی داشته باشیم که مردم را پای خود بنشاند همه برد کرده‌ایم. اینکه چه شبکه یا سریالی پربیننده‌تر یا کم بیننده بوده است بحث من نیست بحث من زمان بندی و دیده شدن است. با این حال عمدتاً مردم سریال را دوست داشتند نمی‌گویم کار ما بدون اشکال بوده است و اصلاً دوستان فکر نمی‌کردند کار به تولید برسد. در مجموع من فکر می‌کنم سریال در حد خودش موفق بود.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو نیز تصریح کرد: همه تلاش ما بر این استوار بود که جمله‌ای را در این سریال بگوییم که وقتی فرد مسئول امضایی می‌کند پای آن بایستد. سیاوش طهمورث نقش یک مسئول را در سریال بازی کرد و حرف ما این بود که نشان دهیم یک بی توجهی مسئول می‌تواند زندگی‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

یک ریال برای وایرال شدن سریال در فضای مجازی هزینه نکردیم

وی اضافه کرد: ما در این سریال یک ریال برای نقد شدن، وایرال شدن و دیده شدن در فضای مجازی هزینه نکردیم، چون معتقدیم که مردمی که تلویزیون می‌بینند این امکان را ندارند. حتی از علی صبوری هم نخواستیم پست یا حرفی در فضای مجازی بگذارد و روز اول هم صفحه‌اش بسته شد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو گفت: خواهشاً شبکه‌ها را در رقابت نگذارید. امسال روابط عمومی سازمان کار جالبی کرد و تیزر جامعی از همه سریال‌ها داشت. تلویزیون یک مجموعه واحد است و همه برنامه‌ها دریک راستا هستند و اینکه ما در این وادی بیفتیم که چه اثری پربیننده‌تر بود یا چه کاری کم بیننده درست نیست. بسیار خوشحالم «زیرخاکی» مخاطب بالایی داشت من خودم در سیمافیلم فصل یک این سریال را به سرانجام رساندم. همچنین خوشحالم برای سریال‌های دیگر و با احترام به همه شبکه‌ها امیدواریم سریال‌ها مردم میدان ونک به پایین را جلب کند. برخی فکر می‌کنند ایران فقط ونک به بالاست در حالی که تلویزیون رسانه عام است و همه اقشار باید آن را ببینند.

درآمد یک سال کارم در فضای مجازی، به اندازه صد سال کار در تلویزیون بود

علی صبوری در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه برخی او را در استنداپ کمدی موفق‌تر می‌دانند تا بازیگری در سریال عنوان کرد: این مسئله به مخاطبان برمی‌گردد بعضی که منتقدانه نظر می‌دهند باید در نظر بگیرند سریالی که در تلویزیون پخش می‌شود محدودیت‌هایی هم دارد و با استنداپ یا فضای مجازی فرق دارد. به نظرم باید مردم نظر دهند و بازخوردی که من دارم خوب بوده است. مخاطبان من از یک میلیون بیشتر است که از پلتفرم‌ها هم بالاتر است چون آن‌ها به میلیون دقیقه آمار می‌دهند درحالیکه آمار تلویزیون به درصد بیننده است. برای همین سریال خداداد حدود هفتصد هزار نفر اعلام کردند که سریال را دوست داشتند. به نظرم سریال خیلی خوبی بود و من راضی هستم. به هر حال من برای پول وارد این عرصه نشدم. من درآمد یک سال کارم در فضای مجازی، به اندازه صد سال کار در تلویزیون بود. قراردادی هم که برای تلویزیون داشتم تا سال ۱۴۰۹ بود.

صبوری با اشاره به برخی رسانه‌ها و تاثیری که در انتخاب‌ها دارند عنوان کرد: من قبل از این کار می‌خواستم در سریال پلاک ۱۳ بازی کنم و قرارداد ببندم اما دیدم تیتری زدند که «فاجعه‌ای به اسم سریال پلاک ۱۳» و حالا می‌بینم این اثر سومین سریال نوروزی شد.

او همچنین اضافه کرد: نوعی گارد نسبت به من هست که به نظرم زمان آن را حل می‌کند اما ممنونم که آقای غفاری به این گارد توجه نکرد و به من اعتماد کرد. فکر می‌کنم اگر بازیگر دیگری جای من بود حتی آمار این سریال کاهش پیدا نمی‌کرد.

حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما نیز در سخنانی عنوان کرد: طنز نیاز جامعه ماست و باید بیشتر به آن توجه شود و افرادی مثل غفاری را باید حمایت کرد تا پرقدرت‌تر جلو بروند.

غفاری در ادامه با اشاره به نکته‌ای یادآور شد: می‌توان حرف‌های زد که از جنس مردم باشد خصوصاً که مردم خیلی درگیر اخبار روز هستند و تمایل شأن به دیدن کارهای نمایشی است. ما باید بیشتر بخش نمایشی صداوسیما را ببینیم و برایش حساب باز کنیم. این آمار و ارقام حاشیه است و اتفاقاً نباید وارد آن شویم. ما جشنواره جام‌جم را داشتیم و باید این هیات‌های تخصصی را گردآوری کرد.

وی در پایان بیان کرد: ما باید فقط حرف دل مردم را بزنیم. با لحن و ادبیاتی که دوست داشته باشند ما هم سعی کردیم کار نجیبی بسازیم درباره پدری که با هزار و یک مشکل مواجه است. موضوع امانتداری را مطرح کردیم، دروغ را سرزنش کردیم، مشکل مسکن و جهیزیه را مطرح کردیم و سعی کردیم به هرکدام به اندازه خود بپردازیم.

کد خبر 5459690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha