۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵

رئیس کمیسیون عمران مجلس به مهر مطرح کرد؛

لزوم پرداخت اقساط طرح های مسکن متناسب با توان افراد

لزوم پرداخت اقساط طرح های مسکن متناسب با توان افراد

جهرم - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فرآیند اجرای برنامه های حوزه مسکن، پرداخت اقساط باید متناسب با توان افراد تعریف شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار مهر در جهرم اظهار داشت: برای ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی زمین آماده شده و وزارت راه و شهرسازی بانک اطلاعات خوبی برای این زمین‌های آماده کرده است.

وی افزود: پیش از این بسیاری از این زمین‌ها در اختیار اشخاص یا نهادها بود یا اینکه بلااستفاده بوده ولی امروز با برنامه جهش مسکن این زمین‌ها احصاء شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها در این خصوص وضعیت متفاوتی با یکدیگر دارند، گفت: برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در حوزه مسکن وضعیت مناسبی دارند اما برخی از آنان وضعیت مطلوبی ندارند.

رضایی کوچی ادامه داد: به همین منظور قرار است به زودی یک نشست در کمیسیون عمران مجلس با وزیر و معاونین وزارت راه و شهرسازی برگزار شود تا با جزئیات کامل وضعیت ساخت مسکن را در شهرستان‌های سراسر کشور پایش و بررسی کنیم تا بتوانیم به صورت ریز و دقیق بررسی و رصد کنیم.

بررسی مستمر اجرای برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی

وی با بیان اینکه رئیس مجلس هم تاکید کرده که در سال ۱۴۰۱ کمیسیون عمران به طور جدی به این موضوع ورود کند، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم بررسی کنیم قانون ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در چه وضعیتی قرار دارد به صورت مستمر با وزارت راه و شهرسازی جلسه خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید این قانون را عمل کند چرا که هم مجلس و هم رئیس جمهور و دولت به مردم قول داده اند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور امروز به بیش از ۴ میلیون مسکن نیاز دارد، گفت: بسیاری از جوانان، مردم و شهروندان در بحث مسکن دچار مشکل هستند و باید صاحب خانه شوند چراکه مسکن هم سرپناه است و هم اینکه در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

نقش مهم وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها در اجرای پروژه ساخت مسکن

رضایی کوچی اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در تأمین زمین خوب عمل کرده است اما در بحث اجرای پروژه و ساخت مسکن هنوز نمره قابل قبولی نمی‌آورد که باید به آن کمک کنیم تا این موضوع مهم سریع‌تر انجام بشود.

رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته در این موضوع تنها وزارت راه و شهرسازی مقصر نیست، بلکه بانک‌ها هم بسیار نقش دارند و کمک بانک‌ها در اجرای تسهیلات مهم است.

وی بیان کرد: اکنون به افرادی که برای مسکن ثبت نام کرده اند، گفته شده است که در مرحله اول باید ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند در حالی که خیلی افراد نمی‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

رضایی کوچی ادامه داد: در چند روز گذشته به وزیر راه و شهرسازی تاکید کردم که برای همه نباید یک نسخه پیچیده شود و حتماً باید راهکاری پیدا شود تا متناسب با توان افراد اقساط بسته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان اعلام کرد: اگر همین روان ادامه پیدا کند متأسفانه شاهد ریزش و انصراف افرادی که ثبت نام کرده اند خواهیم بود که این موضوع از مباحث مهمی است که در اولین جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی مطرح خواهد شد.

کد خبر 5460691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha