۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۱

مدیرکل استاندارد استان ایلام خبر داد؛

صدور و تمدید ۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

صدور و تمدید ۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

ایلام-مدیرکل استاندارد استان ایلام از صدور، مجوز و تمدید ۶۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته در این استان خبر داد.

مهناز همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی دانست و افزود: مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در یکسال گذشته ۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد ۳۰ فقره پروانه صدور و ۳۷ فقره آن تمدید بوده است.

همتی با بیان اینکه در طول این مدت ۱۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد ۱۲ فقره نیز تعلیق شده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 5461414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha