۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳

سفیر مسکو در واشنگتن:

نباید از خاک اوکراین تهدیدی متوجه روسیه شود

نباید از خاک اوکراین تهدیدی متوجه روسیه شود

سفیر روسیه در آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: دستیابی به هدف غیرنظامی سازیِ اوکراین بسیار مهم است؛ همچنین، نباید از خاک کی یف تهدیدی متوجه مسکو شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز شنبه هدف دستیابی به غیرنظامی سازی اوکراین را بسیار مهم خواند و گفت: نباید از خاک اوکراین تهدیدی متوجه روسیه شود.

سفیر روسیه در آمریکا غرب را متهم کرد که نظام امنیت جمعی را که پس از جنگ جهانی دوم در دهه‌ های اخیر ایجاد شد را نابود کرده است.

آنتونوف افزود: ما توافق‌های کلیدی مانند پیمان موشک‌های ضدبالستیک و معاهده آسمان‌های باز را از دست داده‌ ایم. پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه را استاندارد طلایی ثبات راهبردی دانسته و خواستار حفظ آن هستیم.

وی در این ارتباط اضافه کرد: در واقع تنها توافقی که امروز باقی مانده است، پیمان استارت نو است که در راستای منافع ملی روسیه و ایالات متحده تلقی می شود.

لازم به ذکر است که پیمان استارت نو میان آمریکا و روسیه ۸ آوریل ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور به امضا رسید. معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به «استارت»، در سال ۱۹۹۱ منعقد و در دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شده بود.

کد خبر 5463020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha