۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷

منابع حقوق بشری فاش کردند؛

اوضاع اسفناک زندانیان در زندانهای عربستان

اوضاع اسفناک زندانیان در زندانهای عربستان

منابع حقوق بشری به اوضاع اسفناک بازداشت شدگان و زندانیان در عربستان در ماه رمضان و عیدفطر اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حساب توییتری المعتقلی الرای ، منابع حقوق بشری به اوضاع اسفناک بازداشت شدگان و زندانیان در عربستان در ماه رمضان و عیدفطر اشاره کردند.

این منابع حقوق بشری اعلام کردند که حقوق بازداشت شدگان آزادی بیان و سیاسی در زندان‌های عربستان سعودی در عید فطر و ماه مبارک رمضان به شدت نقض شده است.

سازمان حقوق بشری Launch Good اعلام کرد که بازداشت شدگان سیاسی که به ناحق در عربستان سعودی زندانی هستند، نباید فراموش شوند، زیرا آنها از سختی‌های غیرقابل توجیه مانند شرایط سخت زندان، محرومیت از نماز جماعت، کتاب خواندن و ملاقات با خانواده رنج می‌برند.

این سازمان حقوق بشری گزارش داد که دولت عربستان سعودی در ماه رمضان و عید فطر اقدامات ناشایستی را علیه زندانیان سیاسی انجام می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی به این بازداشت شدگان سیاسی وعده آزادی در عید فطر داده‌اند که این امر امید بازداشت‌شدگان و خانواده‌های آنها را افزایش داد، اما در واقع دولت علاوه بر افزایش مدت محکومیت، آنها را برای سال‌ها بدون هیچ اتهامی زندانی می‌کند.

سازمان حقوق بشری مذکور در ادامه گزارش خود آورده است: بدرفتاری و شکنجه بازداشت‌شدگان سیاسی در ماه رمضان و عید فطر متوقف نمی‌شود. آن‌ها در ماه مبارک رمضان در معرض رنج روحی ناشی از تعویق یا لغو مداوم جلسات دادگاه و تهدید به شکنجه یا حتی مرگ قرار داشتند.

کد خبر 5481241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha