۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

۱۵ برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در خراسان جنوبی اجرا می شود

۱۵ برنامه به مناسبت هفته هلال احمر در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای ۱۵ برنامه در یکصدمین سال تأسیس هلال احمر در ایران با شعار یک قرن خدمت بی منت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رضایی ظهر شنبه به مناسبت آغاز هفته هلال احمر در نشست خبری اظهار کرد: ۱۵ برنامه در یکصدمین سال تأسیس هلال احمر ایران در خراسان جنوبی با شعار یک قرن خدمت بی منت اجرا می‌شود که از این تعداد سه برنامه محوری است.

به گفته وی روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت مانور درمان اضطراری در روستای ورزک قائنات با دارا بودن ۲۴۰ خانوار و۸۰۰ نفر جمعیت اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این مانور بر پایه درمان اضطراری در حوزه بهداشت و درمان، بهداشت مادر و کودک، تغذیه و بهداشت روانی اجرا می‌شود و فضای شادی برای کودکان و مادران ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش پیاده روی جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر نیز ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و همایش تجلیل از جوانان، داوطلبان و امدادگران شاخص عضو هلال احمر با حضور حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در این هفته برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت هم خدمات توانبخشی در مرکز بهداشتی و درمانی هلال احمر بیرجند با تخفیف ارائه می‌شود و برپایی ایستگاه سلامت در مصلی نماز جمعه، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه عکس فعالیت‌های هلال احمر در میدان ابوذر بیرجند، مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع صلح و مهر ورزی از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر است.

وی با بیان این که به این مناسبت ۱۰ خانه هلال از جمله خانه هلال فرهنگ و رسانه افتتاح می‌شود از برگزاری دوره‌های آموزشی، افتتاح آزمایشی پایگاه کوهستان در بند دره به عنوان دیگر برنامه‌های مورد نظر یاد کرد و ادامه داد: خدمات بشر دوستانه جمعیت هلال احمر بدون توجه به ملاحظات نژادی و قومی ارائه می‌شود.

وی با اعلام این که واکسیناسیون افرادی که مشرف به حج خواهند شد از فردا در خراسان جنوبی آغاز می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ خانه هلال، ۲۵ پایگاه امداد و نجات و یک تیم واکنش سریع در خراسان جنوبی وجود دارد و خانه‌های هلال در مقیاس کوچک‌تر در همه زمینه‌ها با جامعه هدف ارتباط بر قرار می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان خدمات درمانی به جامعه هدف ارائه شد که نشانگر انجام حرکت ویژه در این باره است.

رضایی با بیان این که بعد از توقف توسعه پایگاه‌های امداد و نجات، در دوره جدید مجدد توسعه آنها در اولویت قرار گرفته است و تا کنون دو هزار و ۱۶۶ نفر در دوره‌های آموزش تخصصی امدادی در خراسان جنوبی شرکت کرده اند و هشت هزار و۵۰۰ داوطلب بالای ۳۵ سال و ۲۳ هزار و ۴۰۰ داوطلب زیر ۳۵ سال در خراسان جنوبی با هلال احمر همکاری می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال‌های خبرنگار مهر در خصوص داروخانه هلال احمر مرکز استان خراسان جنوبی و کاروان‌های سلامت گفت: حد اکثر تا یک و نیم ماه آینده ساختمان جدید داروخانه هلال احمر به بهره برداری می‌رسد و در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و صدور مجوز، داروخانه فعلی هلال احمر به عنوان شعبه‌ای دیگر به بیماران خاص خدمات ارائه خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: کاروان‌های نذر آب از خرداد ماه خدمات خود را به جامعه هدف ارائه خواهند کرد که در سال ۱۴۰۰ در این راستا خدمات ارزنده به مردم روستاهای خراسان جنوبی ارائه شد.

کد خبر 5483965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha