۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۴۴

یکی از فرماندهان جبهه مقاومت:

شهدای مدافع حرم ندای مردم مظلوم سوریه را شنیدند

شهدای مدافع حرم ندای مردم مظلوم سوریه را شنیدند

ساری- یکی از فرماندهان جبهه مقاومت با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم گفت: این شهیدان ندای مظلوم مردم سوریه را شنیدند و از مستضعفان دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردارغفار باقری شنبه شب در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد حماسه خان طومان در حسینیه عاشقان ساری با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مصداق کسانی هستند که به آیه الهی لبیک گفتند، افزود: این شهیدان ندای مردم مظلوم سوریه را شنیدند و از مردم مستضعف دفاع کردند و به فرمان اماممان لبیک گفتند.

وی با اظهار اینکه شهیدان فرشتگان پاک منظر هستند و شهدای در راه خداوند عظیم است، افزود: شهادت پربارترین و عمیق‌ترین واژه‌ای است که از جاذبه والای خاصی برخوردار است و فرهنگ گسترده‌ای دارد.

وی ادامه داد: شهادت مرگ سرخی بر مبنای اختیار و آگاهی و مقابله و مبارزه با انحراف فکری است و مجاهدان با شعور و اگاهی انتخاب می‌شوند و شهادت مکتب سازنده‌ای است که شگفت‌ترین اثرات را دارااست.

سردار باقری با اشاره به حماسه آفرینی در حماسه خان طومان اظهار داشت: در شب حادثه خان طومان در جناح راست رخنه افتاد و مدافعان حرم داوطلب شدند تا سایر مجاهدین جبهه مقاومت را در جناح راست همراهی کردند.

این فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: زمانی که اکثراً شهر خان طومان خالی شده بود، مدافعان حرم مازندران تلاش کردند قسمت از دست رفته شهر را بازپس گیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است وباید قدر آن را بشناسیم و در دفاع از انقلاب اسلامی جانفشانی کنیم، افزود: شب خان طومان بسیار سخت بود و عربده دشمن و هیمنه دشمن بر بسیاری تاثیرگذاشته بود اما شهدای مدافع حرم داوطلب شده بودند تا جبهه درحال فروپاشی را به پیروزی برگردانند.

وی به ویژگی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هیچگاه سقوط و فروپاشی یک جبهه او را از پای در نمی‌آورد بلکه ابتدای حرکت و خروش او برای پیروزی است.

سردار باقری به حوادث مختلف از جمله سوریه، عراق، لبنان وغیره اشاره کرد و گفت: در حادثه افغانستان طالبان تقریباً همه افغانستان را گرفته بود اما شهید سلیمانی پس از ۳۶ ساعت پیاده روی و حرکت با موتور و ماشین خود را به احمدشاه مسعود رسانده بود.

این فرمانده جبهه مقاومت یادآور شد: وقتی به احمدشاه مسعود رسید اوضاع را دید و شهید سلیمانی به آنان کمک کرد و سقوط جبهه برای سردار سلیمانی ابتدای پیروزی بود.

کد خبر 5484198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha