۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

تخریب ستون سیمانی سبزه میدان بدون نگاه سیاسی صورت گرفته است

تخریب ستون سیمانی سبزه میدان بدون نگاه سیاسی صورت گرفته است

قزوین - مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ستون سیمانی سبزه میدان فاقد ارزش تاریخی است، گفت: هیچ نگاه سیاسی پشت تخریب این ستون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر قاسم اللهیاری پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه قزوین اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورای شهر بحث شفافیت بود و از ابتدا سعی کردیم این سیاست را دنبال کنیم.

وی افزود: بر همین اساس برگزاری نشست‌های علنی و همچنین پخش زنده نشست‌ها و حتی کمیسیون‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت تا شفافیت در شورا محقق شود و تحقق شورای شیشه‌ای در دستور کار ما بوده و از ابتدا آن را دنبال کردیم.

این مسئول با بیان اینکه توجه به شئون شورا و تحقق قانون گزاری و نظارت دو وظیفه اصلی شورا بوده که دنبال شده است ادامه داد: از این پس گزارش هفتگی نشست‌های شورا به اصحاب رسانه داده خواهد شد.

اللهیاری تاکید کرد: شورا در حوزه فرهنگی بیشتر به دنبال سیاستگذاری است و تلاش کردیم به سمت موضوعات کلان در حوزه سیاستگذاری فرهنگی شهر برویم.

وی با اشاره به تخریب یک ستون بلااستفاده در سبزه میدان اظهار کرد: طراحی سبزه میدان توسط استاد مجابی از مفاخر استان قزوین صورت گرفته و در طراحی صورت گرفته، در محل ستون آبنما طراحی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: برخی‌ها معتقد بودند که این تخریب به واسطه سابقه استقرار تندیس یک دیکتاتور بر روی آن بوده است اما اصلاً نگاه مدیریت شهری سیاسی نبود و تنها بر اساس کاربری بود و نظر میراث فرهنگی نیز بر این است که این ستون هیچ ارزش میراثی و تاریخی ندارد.

اللهیاری با بیان اینکه تلاش می‌شود تا مجموعه تئاتر شهر امسال به اتمام برسد، عنوان کرد: چندین پروژه فرهنگی در محدوده جنوب و حاشیه شهر در حال افتتاح است و امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها در این مناطق به برقراری عدالت اجتماعی در شهر قزوین نزدیک شویم.

وی در پایان یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته در رابطه با بدهی بانکی شهرداری با رایزنی شهردار، بدهی شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به نفع مردم شهر بوده است.

کد خبر 5485540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha