۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

لزوم رصد وضعیت بیمه ای از سوی شهروندان/از یارانه دارو جا نمانید

لزوم رصد وضعیت بیمه ای از سوی شهروندان/از یارانه دارو جا نمانید

بیرجند- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی‌ خواستار رصد وضعیت بیمه ای از سوی شهروندان شد و گفت: دهک های پایین جامعه به طور خودکار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

علی اربابی در گفتگو با مهر با بیان کرد: در حال حاضر ۶۲ درصد جمعیت استان معادل بالغ بر ۴۸۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه از این جمعیت تاکنون ۳۹۰ هزار نفر مشمول بیمه رایگان هستند، افزود: بر اساس برآوردها ۱۰ هزار نفر در استان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بوده و یا اعتبار بیمه شان را تمدید نکرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری تمهیداتی اندیشیده شده تا دهک پایین جامعه را به طور خودکار تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای برخی افراد پیامک برقراری بیمه ارسال شده است، گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶* و ارسال کد ملی به سامانه از شرایط بیمه‌ای خود مطلع شوند.

ضرورت رصد وضعیت بیمه‌ای از سوی مردم

اربابی ادامه داد: در صورتی که وضعیت آنها فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام شد با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ادارات بیمه سلامت نسبت به برقراری بیمه اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین می‌توانند با بارگزاری اپلیکیشن «بیمه سلامت من» از وضعیت بیمه خود مطلع شوند.

اربابی خواستار رصد وضعیت بیمه‌ای از سوی شهروندان شد و گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، ساماندهی وضعیت یارانه مد نظر بوده و قرار است یارانه دارو به سازمان‌های بیمه گر محول شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین شهروندان باید وضعیت بیمه‌ای خود را رصد کرده تا افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند از یارانه دارو محروم نشوند.

کد خبر 5486065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha