۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

یادداشت؛

لزوم تغییر ساعات اداری در خوزستان در ماه‌های گرم سال

لزوم تغییر ساعات اداری در خوزستان در ماه‌های گرم سال

اهواز- مدیریت مصرف برق و تغییر ساعات اداری در خوزستان به دلیل اقلیم گرمسیری استان و با توجه به محدودیت تولید برق آبی و از مدار خارج شدن سد کرخه در ماه‌های گرم سال الزامی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- شهرام دهکردی*: استان خوزستان به دلیل اقلیم گرمسیری که دارد هر ساله از اواخر بهار وارد پیک مصرف برق می‌شود و این مسئله تا پایان تابستان ادامه دارد و با افزایش دمای هوا در استان، مصرف برق نیز رشد پیدا می‌کند و این مسئله نیاز مردم را به برق به عنوان یک عنصر حیاتی برای زندگی در خوزستان دو چندان می‌کند.

با توجه به کاهش شدید بارش باران در خوزستان نسبت به سطح نرمال و کمبود ذخایر سدهای استان و محدودیت تولید برق آبی و از مدار خارج شدن سد کرخه که حجم بالایی از انرژی برق استان و کشور را تأمین می‌کند، مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم سال الزامی است.

طبق گفته سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور، الگوی تغییر ساعات و تعطیلی ادارات در خوزستان در سال‌های قبل ۲۰۰ مگاوات کاهش بار در شبکه برق استان را به همراه داشته است.

چند سالی است که با گرم شدن هوا در خوزستان، تصمیماتی در خصوص کاهش ساعات ادارات اتخاذ می‌شود تا مصرف برق کاهش پیدا کند.

بنابراین نیاز است که استاندار خوزستان در این راستا تصمیماتی را درباره کاهش ساعات اداری و بخشنامه‌های مدیریت مصرف بهینه برق در ادارات همچون سال‌های قبل اتخاذ کند تا مصرف برق کاهش پیدا کرده و نیاز مردم به برق در ساعات اوج مصرف در خانه‌هایشان تأمین شود.

* دکترای مهندسی محیط زیست

کد خبر 5486506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      خدا لعنتتون کنه که زورتون همیشه به کارمند رسیده.از مالیات تاتغییر ساعت.