۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور:

مراکز مشاوره دانشگاه ها وظایف نهاد خانواده را انجام می دهند

مراکز مشاوره دانشگاه ها وظایف نهاد خانواده را انجام می دهند

شیراز- معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: به علت مجموعه ای از مشکلات مراکز مشاوره در دانشگاه ها وظیفه خانواده را به دوش کشیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداشی پور بعد از ظهر سه شنبه در سی و سومین گردهمایی مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور بیان کرد: دوران کرونا موجب شد که شاهد شرایط عجیبی در دانشگاه‌ها باشیم و دانشجویان نیز دچار مشکلاتی شده اند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی شاهد آن هستیم این بوده که دانشگاه در تلاش برای رفع مشکلات پیش آمده اقدام می‌کند این در حالی است که دانشگاه‌ها باید پیش از بروز مشکل آن را احصا و در تلاش برای رفع آن مشکل برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

داداشی پور ادامه داد: دانشگاهی را می‌توان به عنوان دانشگاه فعال نام برد که دارای پویایی باشد و در صدد برطرف کردن مشکلاتی باشد که در آینده دانشجویان را درگیر خواهد کرد.

او افزود: تنها ٣۵ درصد از افراد جامعه به مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند از این رو اگر به دنبال توسعه خدمات در جامعه بوده و در صدد برطرف کردن مشکلات هستیم باید دانشگاه به سراغ افراد جامعه رفته و نسبت به پیشگیری از معضلات اجتماعی اقدام کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور ادامه داد: مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها به گونه‌ای وظایفی را بر عهده دارند که پیشتر توسط خانواده‌ها اجرایی می‌شد و از جمله عللی که باعث این موضوع شده است نیز می‌توان به کاهش بعد خانواده در میان جامعه ایرانی، کاهش ارتباطات فراگیر، کاهش ارتباطات میان نسلی، چسبندگی به فضای مجازی و عدم ارتباط میان خانواده‌ها اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول تمامی علل فوق موجب شده تا دانشجویان به مراکز مشاوره مراجعه کرده و اصولی که در خانواده نسبت به فراگیری آن اقدام می‌کردند توسط مراکز مشاوره اجرایی شود.

داداشی پور تاکید کرد: از جمله مواردی که بایستی در مشاوره به این افراد مدنظر باشد این است که اصالت خانوادگی و چند بعدی بودن مشاور مد نظر باشد تا بتوان دانشجویان را به خانواده سوق داد.

به گفته این مقام مسئول در دوران کرونا علاوه بر این که شاهد افزایش نمره‌های دانشجویان بودین شاهد هستیم که افت تحصیلی دانشجویان نیز مشهود بوده و می‌توان با ایجاد انگیزه و امید این مشکل را نیز برطرف کرد.

کد خبر 5486673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha