۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه:

صادرات محصولات دارویی ایران به روسیه در دستور کار قرار دارد

صادرات محصولات دارویی ایران به روسیه در دستور کار قرار دارد

رشت- رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به ظرفیت های تولید محصولات دارویی در ایران، گفت: صادرات این محصولات به روسیه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تیز هوش تابان پیش از ظهر شنبه در دیدار با «میخائیل یپینتوف» مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه با استقبال از تمایل طرف روسی برای واردات داروهای ایرانی به روسیه، گفت: تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های همکاری مشترک بین داروسازان ایرانی و روسی فراهم شود.

وی همچنین در ادامه از کارشناسان روسی برای بازدید و آشنایی با توان صنایع داروسازی ایران دعوت کرد.

کیفیت بالای داروهای تولیدی ایران

در ادامه این دیدار یپینتوف با تاکید بر اینکه بخاطر تحریم‌های غرب علیه روسیه واردات دارو و مواد اولیه تولید دارو به روسیه به سختی انجام می‌شود، اظهار کرد: نیازمند گسترش روابط و تعاملات تجاری بین دو استان گیلان و آستراخان هستیم.

وی با اشاره به توانمندی ایران به ویژه استان گیلان در زمینه تولید محصولات دارویی، افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده داروهای تولید ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند که این محصولات می‌تواند از ایران به روسیه صادر شود.

یپیتنوف با بیان اینکه در حال حاضر اخذ گواهی ورود هر قلم دارو به روسیه دارای پروسه طولانی مدت و گران قیمت است، اضافه کرد: دولت روسیه در حال تنظیم لیست داروهای وارداتی و تدوین دستورالعملی است تا واردات دارو به روسیه تسهیل شود.

کد خبر 5489481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha