۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶

در دانشگاه امام صادق (ع) تهران؛

مراسم وداع با پیکر استاد فاطمی‌نیا برگزار شد

مراسم وداع با پیکر استاد فاطمی‌نیا برگزار شد

آیین وداع با پیکر استاد اخلاق آیت الله فاطمی نیا با حضور خیل کثیری از دوستداران و دلدادگان این شخصیت برجسته اخلاقی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین وداع با پیکر استاد اخلاق آیت الله فاطمی نیا ساعت ۲۱:۳۰ با حضور خیل کثیری از دوستداران و دلدادگان این شخصیت برجسته در دانشگاه امام صادق (ع) آغاز شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا با حضور خیل عظیمی از دوستداران و شاگردان این استاد برجسته ادامه پیدا کرد و در حوالی ساعت ۲۳ پیکر مرحوم آیت الله فاطمی نیا وارد مسجد دانشگاه امام صادق (ع) شد.

مراسم وداع با پیکر استاد فاطمی‌نیا برگزار شد

در این هنگام محسن عرب خالقی به ذکر مصیبت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و نوحه خوانی همراه با سینه زنی پرداخت.

در این مراسم علاوه بر دانشجویان، شاگردان، دوستداران و علاقه مندان این استاد اخلاق اساتید دانشگاه، و برخی شخصیت‌هایی همچون محمدرضا مخبر دزفولی، مهدی فیروزان مدیرعامل، شهر کتاب و تعدادی از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند.

*اگر روضه حضرت علی اصغر (ع) بخوانم، می‌میرم

این مراسم با روضه و خاطراتی از مرحوم آیت الله فاطمی نیا از زبان پسرشان همراه شد که در بخشی فرزند مرحوم استاد فاطمی نیا گفت: در روزهای آخری که پدر هشیار بودند من با آقا بیمارستان می‌رفتیم در آمبولانس به من گفتند: «روضه علی اصغر (ع) برای من بخوانید.»

وی ادامه داد: این گفته ایشان به خاطره‌ای برمی‌گردد. در مسجد دروس که می‌رفتیم از ایشان می‌خواستیم که روضه شش ماهه بخوانند و پدر هیچ زمان روضه مستقیم حضرت علی اصغر را نمی‌خوانند. آقا می‌خواستند روضه بخوانند از مادرش می‌گفتند که بعد از واقعه عاشورا هیچ وقت زیر سایه ننشست.

مراسم وداع با پیکر استاد فاطمی‌نیا برگزار شد

شبی گفتم چرا روضه حضرت علی اصغر (ع) نمیخوانید؟

پسر جان من اگر در مورد حضرت علی اصغر (ع) متمرکز شوم، می‌میرم.

* «بفاطمه» ذکری که باعث باز شدن چشمان آیت الله فاطمی نیا در هنگام بیهوشی شد

وی با اشاره به وضعیت و حال مرحوم آیت الله فاطمی نیا در شبهای ماه رمضان و شب قدر ادامه داد: در شب بیست و یکم آقا در حال بیهوشی بودند. قرآن سر ایشان گذاشتم و اذکار را گفتم تا به ذکر شریف «بفاطمه» رسیدم. دیدم
در آن بیهوشی چشمشان را باز کردند و گفتند: «اگر این یک کلمه درست گفته شود همه مشکلات حل می‌شود.» و مجدد بیهوش شدند.

*التزام به ذکر مصیبتی از امام حسن (ع) در روز عاشورا

سپس فرزند ایشان ذکر مصیبتی که مرحوم فاطمی نیا در روز عاشورا را داشتند بیان کرد و گفت:

آقا بنا بر دلیلی که نگفتند خودشان را ملتزم می‌دانستند در روز عاشورا از امام حسن (ع) روضه‌ای بخوانند. همیشه استناد می‌کردند به جمله‌ای از امیرالمومنین (ع) که در شب شهادت حضرت علی (ع) امام حسن (ع) بالای سر آقا گریه می‌کردند حضرت چشمان خود را باز کردند و به امام حسن (ع) فرمودند: حسن جان، گریه نکن چرا که اشکت جور دیگری دل مرا می‌سوزاند.

کد خبر 5491550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha