۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴

نایب رئیس دومای روسیه:

مسکو خروج از سازمان‌های بهداشت و تجارت جهانی را بررسی می‌کند

مسکو خروج از سازمان‌های بهداشت و تجارت جهانی را بررسی می‌کند

«پیوتر تولستوی» نایب رئیس دومای روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد که کشورش خروج از سازمان‌های بهداشت و تجارت جهانی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «نیوز آرمنیا»، «پیوتر تولستوی» (Pyotr Tolstoy) نایب رئیس دومای روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که این نهاد روسی قصد دارد خروج از «سازمان تجارت جهانی» و «سازمان بهداشت جهانی» را بررسی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نایب رئیس دومای روسیه در این خصوص گفت که دوماً پیشنهادات وزارت خارجه در خصوص فسخ قراردادهای عضویت در سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی در این باره گفت: مسکواز شورای اروپا خارج شد، اکنون گام بعدی خروج از سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی است که قبلاً تعهدات خود را در قبال کشور مان نادیده گرفته اند.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه پیشتر از خروج این کشور از شورای کشورهای دریای بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) خبر داده و تأکید کرده بود که خروج از این شورا هیچ تأثیری بر حضور روسیه در منطقه نخواهد داشت.

این اقدام روسیه پس از آن رسانه‌ای شد که کشورهای حوزه دریای بالتیک در همراهی با تنش آفرینی‌های محور غرب به سرکردگی آمریکا، تعدادی از دیپلمات‌های مسکو را به بهانه تحولات اوکراین اخراج کردند؛ اقدامی که روسیه قول داده بود به آن پاسخ مناسبی بدهد.

کد خبر 5493716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha