۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴

رئیس شورای هیات های مذهبی فارس:

هیئت های مذهبی جریان ساز نظام و شکل دهنده دولت اسلامی هستند

هیئت های مذهبی جریان ساز نظام و شکل دهنده دولت اسلامی هستند

شیراز - رئیس شورای هیات های مذهبی فارس گفت: هیئت های مذهبی باید بتوانند به عنوان افراد جریان ساز در بستر نظام اسلامی، هدایتگر و شکل دهنده دولت اسلامی و تفکر برپایی تمدن نوین اسلامی باشند.

رضا محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور محبت اهل بیت به خصوص امام حسین علیه السلام و تعظیم شعائر دینی در متمادی به فعالیت پرداخته است.

وی افزود: علاوه بر رسالت هیئت‌های مذهبی در اقامه عزاداری و سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و احیای فرهنگ پرشور و شعور عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی، نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین علیه‌السلام خود دارای ابعاد گوناگونی است که می‌تواند برای زندگی بشر و به خصوص شیعیان الگویی بی‌مثال باشد، تاکید کرد: این الگوسازی که در هیأت‌های مذهبی شکل می‌گیرد، مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات است.

محمدیان از دیگر کارکردهای هیئت‌های مذهبی را انجام اعمال انسان دوستانه، انفاق و دستگیری از محرومین، ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و اهدای وام‌های بدون بهره دانست و بیان داشت: نمونه بارز خدمات انسان دوستانه هیئات مذهبی در ایام شیوع بیماری کرونا با جمع آوری مساعدت‌های کم و زیاد مردم به عنوان نذر و توزیع آن در قالب کمک‌های مومنانه در مناطق محروم و در بین خانوارهای آسیب دیده نمود داشت.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیئت‌های مذهبی محفل نیروسازی برای بدنه حرکت عظیم و پیشرو انقلاب اسلامی در سایه نظام اسلامی و تربیت شهروندان شایسته عصر تمدن اسلامی است، گفت: در واقع هیئت یک قرارگاه بزرگ جهت تربیت دینی برای نسل‌های انقلاب، آن هم به اقتضای قشر و سن و ضرورت‌هایشان است.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس تصریح کرد: هیأت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بتوانند به عنوان افراد جریان ساز در بستر نظام اسلامی، هدایتگر و شکل دهنده دولت اسلامی و نیز پیش برنده تفکر برپایی تمدن نوین اسلامی باشند.

کد خبر 5493889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha