۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴

استاندار اردبیل:

توزیع عادلانه یارانه‌ها رقابت‌پذیری در تولید را رقم می‌زند

توزیع عادلانه یارانه‌ها رقابت‌پذیری در تولید را رقم می‌زند

خلخال- استاندار اردبیل گفت: دولت با اجرای توزیع عادلانه یارانه‌ها در واقع اقدامی شجاعانه را آغاز کرده که در این راستا تولید در کشور از یکنواختی خارج شده و رقابت‌پذیری ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی قبل از ظهر پنجشنبه در مراسم آغاز رزمایش «الی بیت‌المقدس ۱۲» در خلخال اظهار کرد: خط قرمز دولت سیزدهم در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جلوگیری از فشار بر مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه است.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر این طرح اجرا نشود، ممکن است در سال‌های آینده با مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تری مواجه شویم.

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: برای بیش از چند دهه شرایط توزیع یارانه‌ها بر اساس مسیر دیگری بود و امروز این مسیر تغییر کرده و دشمن درصدد است از این فرصت برای مطامع خود استفاده کند.

عاملی توزیع عادلانه و مردمی‌سازی یارانه‌ها را اقدامی ضروری و اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: قطعاً اگر این اقدامات صورت نگیرد ما با مسائل و مشکلات بسیار بزرگ‌تری مواجه خواهیم شد و امروز هم اگر کشور توانسته در مقابل این همه فشارها مقاومت کند، به خاطر این بوده که این مسیر در راستای اصلاح اقتصادی و حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از فشار بر مردم است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر کرده که اگر هم در بخشی از موارد افزایشی در قیمت‌ها صورت می‌گیرد، این موارد حتماً در قالب یارانه برای مردم جبران شود و خدای ناکرده وضعیت معیشت و زندگی مردم تنگ نشود و دولت با تمام توان تلاش خواهد کرد فضا را به نحوی تنظیم کند که مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه نه تنها مشکل نداشته باشند بلکه به صورت عادلانه از یارانه‌ها بهره‌مند شوند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: وقتی یارانه‌ها به روال سابق توزیع می‌شد قطعاً کسانی که مصرف بیشتری داشتند، استفاده بیشتری از یارانه‌ها داشتند و کسانی که مصرف کمتری داشتند، استفاده کمتری از یارانه‌ها داشتند علاوه بر این معلوم نبود یارانه‌هایی که در این بخش پرداخت می‌شد از کجاها سر در می‌آورد.

وی بیان کرد: توزیع عادلانه یارانه‌ها مسئله جدی است که هم در بخش تولید رقابت‌پذیری تولید را ایجاد خواهد کرد و هم در بخش‌های دیگر زمینه را برای اجرای عدالت فراهم خواهد کرد.

استاندار اردبیل از اقشار مختلف مردم استان، بسیجیان، هادیان سیاسی، فرماندهان حوزه‌های مختلف، فرماندهی انتظامی، مجموعه دادگستری، مرزبانی، ارتش، اداره کل اطلاعات استان و شورای تأمین استان و شهرستان‌ها قدردانی کرد.

رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس ۱۲» با رمز «یا علی‌بن ابیطالب» در خلخال از امروز آغاز شد.

کد خبر 5493994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha