۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷

امام جمعه گناوه:

فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام است

فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی‌ها و رشادت های رزمندگان اسلام و ملت بزرگ ایران با هدایت‌های فرمانده کل قوا است که برای دفاع از مملکت جان خود را نثار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی مناسبت‌های خرداد اظهار داشت: فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی‌ها ورشادت های رزمندگان اسلام و ملت بزرگ ایران با هدایت‌های فرمانده کل قوا است که برای دفاع از مملکت جان خود را نثار کردند و امنیت و آرامش را برای جامعه به ارمغان آوردند.

امام جمعه گناوه افزود: عملیات فتح خرمشهر از مهمترین عملیات‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که به تعبیر فرمایش امام راحل این عملیات مافوق بشری است و بشر عادی نمی‌تواند به چنین حرکت عظیمی با کمترین امکانات جنگی دست بزند.

وی ادامه داد: این عملیات با عنایات و الطاف الهی و توجهات امام عصر (عج) و دعای امام راحل ممکن شد و باید بکوشیم تا این شعائر الهی به دست فراموشی سپرده نشود و آئین‌های بزرگداشت این ایام هر چه باعظمت تر و باشکوه‌تر برگزار شود و پیام شهدا و این فتح‌ها زنده نگه داشته شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: معنویات و استمداد از اهل بیت، ایثارگری‌ها، مقاومت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها و عشق و علاقه به اهل بیت (ع) که در جبهه‌های حق علیه باطل و دوران دفاع مقدس تداعی می‌کرد امروز نیز نیاز جامعه ما است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس دشمنان جنگ نظامی علیه کشور ما آغاز کردند امروز نیز در جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن درصدد ضربه زدن به نظام و کشور است که باید با الگوگیری از معنویات و ارزش‌های ۸ سال دوران دفاع مقدس در برابر آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل در ۱۴ خرداد اظهار داشت: با توجه به اینکه طی دو سال شیوع کرونا مراسم‌ها به صورت محدود برگزار شد امسال این آئین‌ها باشکوه برگزار خواهد شد.

وی گفت: امام راحل (ره) بعد از عصر معصومین (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی بود که با ایمان به خدا، مردم و هدف و راهی که انتخاب کرده بود در برابر دشمنان ایستادگی کرد و آنها را شکست داد.

فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام است

وی گفت: ملت ایران هم همواره در کنار امام خود بودند و از ورود امام تا ارتحال ایشان باشکوه‌ترین مراسم را برگزار کردند و امروز نیز مردم علیرغم تبلیغات سو دشمنان، به راه و اهداف و آرمان‌های امام وفادار و پایبند هستند و در کنار انقلاب اسلامی و رهبری ایستاده‌اند.

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد تصریح کرد: ۱۵ خرداد ۴۲ نقطه عطف و درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: در حالی که پس از ارتحال امام (ره) همه مردم و دوستداران نظام و انقلاب دغدغه مند آینده انقلاب و نظام بودند، مجلس خبرگان با درایت نعمت دیگری از نسل کوثر را انتخاب کرد و با انتخاب مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی به دست فرزند دیگری از سلاله فاطمه زهرا (س) قرار گرفت که اینها از عنایات الهی بر این انقلاب است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی با مدیریت و درایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری مانند کوه استوار در برابر بدخواهان ملت و نظام ایستاده است و تمام توطئه‌های دشمنان ملت و انقلاب را با شکست روبرو کرده است.

برگزاری ۴۰ برنامه در پایگاه‌های مقاومت

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) گناوه در این نشست با اشاره به اینکه سپاه شهرستان جهت بزرگداشت سوم خرداد برنامه‌های متعددی پیش بینی کرده است اظهار داشت: مراسم ویژه در روز دوم خرداد ساعت ۱۰ در مصلای جمعه با حضور یک شهید خوشنام همراه با سخنرانی سردار کارگر و امام جمعه محترم گناوه برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: علاوه بر این برنامه حدود ۴۰ برنامه در پایگاه‌های مقاومت بسیج تدارک دیده است که در ایام مراسم خرداد برگزار خواهد شد.

وی گفت: تجلیل از رزمندگان پیشکسوت، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، آزادگان در عملیات بیت المقدس، یادواره شهدا در جوار یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد است و برنامه‌های متعددی در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات به مناسبت سوم خرداد برگزار خواهد شد.

وی گفت: فتح خرمشهر یک افتخار بسیار بزرگ در اوایل دوران دفاع مقدس و مایه امید و تداوم پیروزی‌های رزمندگان اسلام در این دوران بود و رزمندگان زیادی از این شهرستان در این عملیات حضور داشته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گناوه در این نشست اظهار داشت: جلسه امروز به منظور هماهنگی مناسبت‌های سوم ،۱۴ و ۱۵ خرداد تشکیل شده است و همه باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌های تدارک دیده شده در خور شأن برگزار شود.

ضرغام مردانی گفت: همه ادارات، هیئت‌ها و کمیته مردمی و موکب ها در برگزاری برنامه‌های این ایام همکاری لازم را داشته باشند و نصب بنر و اطلاع رسانی مناسب برنامه‌ها در این ایام انجام شود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های تدارک دیده شده این ایام جهاد تبیین در دستور کار اصلی قرار دارد اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های تدارک دیده شده آرمان‌ها و مبانی امام راحل و شهدا هر بیشتر برای مردم بازگو خواهد شد.

کد خبر 5496564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha