۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶

از ابتدای امسال تاکنون؛

۲.۶میلیون تن کالا از بندر امام وارد کشور شد

۲.۶میلیون تن کالا از بندر امام وارد کشور شد

بندر امام- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: از ابتدای امسال تا کنون، دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به بندر امام وارد و حدود دو میلیون و ۴۰۰ تن کالا از بندر امام خمینی(ره) خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی پیش از ظهر امروز دوشنبه ضمن بازدید بندر امام گفت: بندر امام خمینی(ره) یکی از مهمترین نقاط بندر در ایران است که ظرفیت بسیار بالایی در تأمین کالاهای اساسی دارد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۷۰ میلیون تن صادرات و واردات از طریق بندر امام خمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته نیز ۴۸ میلیون تن کالا در این بندر مبادله، تخلیه و بارگیری شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون، دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به کشور وارد و حدود دو میلیون و ۴۰۰ تن کالا از بندر امام خمینی خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳ میلیون تن کالا در انبارها و سیلوهای این بندر وجود دارد، گفت: با توجه به اوضاع کالای کشاورزی در سطح دنیا، حداقل برنامه ریزی ما دو ساله انجام می‌شود و در سال‌های آینده باید به فکر برنامه ریزی ۱۰ ساله باشیم که ملت ما جای نگرانی برای تأمین غذا نداشته باشند.

رضایی همچنین شرایط موجودی کالاهای موردنیاز کشور در انبارهای بندرامام خمینی را مطلوب خواند بیان کرد: با نظارت بیشتر از وضعیت کالاهای ذخیره شده در انبارهای این بندر، برنامه ریزی لازم برای رفع برخی کمبودها اقدام خواهد شد.

کد خبر 5496989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha