۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴

استاندار اردبیل:

اراده ملت ایران قابل شکست نیست

اراده ملت ایران قابل شکست نیست

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: اراده ملت ایران در همه عرصه‌ها غیرقابل شکست بوده و همواره مستحکم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ستاد کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل همزمان با سوم خرداد اظهار کرد: سوم خرداد روز عزت، شرف و آبروی ملت ایران است و این روز فراموش‌نشدنی در تاریخ این کشور هیچ وقت از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

وی پیام تاریخی این روز را عزت و سربلندی ملت ایران و پیروزی آنها در همه عرصه‌ها اعلام کرد و گفت: دشمن در روزهایی که با تمام قوا به صحنه آمده بود تا در عرصه مقابله با جمهوری اسلامی ایران یکه‌تازی کند، شکست سخت و مفتحضانه‌ای را خورد که هیچ وقت این شکست را فراموش نخواهد کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همه ابرقدرت‌ها پشت صدام و رژیم بعث عراق گرد آمدند تا ملت ایران را به زانو درآورند اما نمی‌دانستند که عنصر مقاومت، سلحشوری و ایثار در این کشور نهادینه شده است.

عاملی عامل اصلی پیروزی ملت ایران را در ۴۳ سال اخیر روحیه مقاومت بر گرفته از فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری توصیف کرد و افزود: در حالی که انقلاب اسلامی تازه به ثمر نشسته بود و آرام آرام کشور در ریل توسعه قرار می‌گرفت، جریان نفاق در بالاترین سطح از پشت به ملت خنجر زد و خیانت‌های بزرگی را در تاریخ این کشور در آن مقطع رقم زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حالی که کشور ما در آن مقطع درگیر برخی جریان‌ها و حوادث داخلی بود، جنگ بر این ملت تحمیل شد اما نه تنها خودمان را نباختیم بلکه تلاش کردیم تا با توان مضاعف و تعصب و غیرت از مرزهای کشور دفاع کنیم.

عاملی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران که متکی به نیروهای معنوی و ارزشی بود، اراده خود را در رویارویی با دشمن نابکار بسیج کرد تا نتوانند بر این کشور و ملت سلحشور آن غلبه کنند.

وی بیان کرد: ما در برابر چشم همه دوستان و بیگانگان توانستیم با عزت تمام فتح خرمشهر را به عنوان فتح‌الفتوح رقم بزنیم و بعد از این حادثه تاریخی برای همیشه معادلات جنگ دشمن و ماشین جنگی آنها به هم خورده و از کار افتاد.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز نیز در عرصه جنگ اقتصادی با توکل بر خداوند و اخلاص عمل می‌توانیم حماسه‌ای نظیر سوم خرداد را خلق کنیم به شرط آنکه از کارهای نمایشی پرهیز کرده و جبهه خدمت صادقانه را در پیش بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر پشت امام و رهبری قرار گرفته و مجاهدانه در برابر دشمنان و خواسته‌های نامشروع آنها بایستیم، دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند بر این ملت غلبه کرده و یا نسل امروز را از مسیر خود منحرف کند.

عاملی هجمه ترکیبی دشمن را در مقطع کنونی سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ رو در رو اعلام کرد و گفت: شایسته است با تکیه بر مرام شهدا که سرمایه‌های معنوی این جامعه هستند، کارها را در همه عرصه‌ها با توانی مضاعف به پیش ببریم.

استاندار اردبیل به برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام در استان اردبیل در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا این کنگره به شکل شایسته و آبرومند در پایتخت حسینیت برگزار شود.

کد خبر 5498238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha