۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

استاندار کرمان مطرح کرد؛

لزوم اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در کرمان

لزوم اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در کرمان

کرمان - استاندار کرمان خواستار اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره وری در خصوص تولید محصولات کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار در جلسه شورای اداری ریگان که ظهرچهارشنبه در این شهر برگزار شد یکی از چالشهای عمده استان کرمان را خشکسالی و کمبود منابع آبی دانست و افزود: یکی از مشکلات موجود در استان خشکسالی و کمبود بارندگی و آب‌های در دسترس است و به همین دلیل از منابع موجود باید نهایت استفاده را ببرید وی صنعت و معدن را پیران اقتصاد استان دانست و گفت: باید در زمینه کشاورزی بهره وری افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل سد نساء مشکل آب شهرستان ریگان رفع شود و افزود: هم اکنون باید از منابع موجود بهترین بهره برداری را بکنیم.

استاندار کرمان خواستار بهره وری تولید خرما در استان و شرق کرمان شد و افزود: باید بازاریابی مناسب در این زمینه انجام شود تا بتوانیم در زمینه کسب بازارهای جهانی تأثیر بهتری داشته باشیم.

فداکار بیان کرد: متأسفانه در زمینه پتانسیل‌های کشاورزی کار مناسبی نشده و در ریگان محصول حنای شهرستان که کیفیت بالایی دارد با برند سایر مناطق به بازار عرضه می‌شود.

وی در خصوص استفاده از آب‌های روان و جلوگیری از سیل تاکید کرد و گفت: از روان آب‌ها می‌توان برای تغذیه آب‌های زیر زمینی استفاده شود.

کد خبر 5504762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha