۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی:

صدور ۲۶۸ مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان مرکزی

صدور ۲۶۸ مجوز مشاغل خانگی صنایع دستی در استان مرکزی

اراک - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: صدور پروانه مشاغل خانگی در سال گذشته ۲۶۸ فقره و تمدید مجوزهای سه گانه ۸۰۶ مورد بوده است.

مصطفی مرزبان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه صدور پروانه مشاغل خانگی در سال گذشته ۲۶۸ فقره و تمدید مجوزهای سه گانه ۸۰۶ مورد مورد بوده است، اظهار کرد: ۲۷۶ فقره پرونده تسهیلات مشاغل خانگی با مبلغ ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، از دیگر عملکردهای این معاونت در سال گذشته بود که به صنعتگران فعال استان مرکزی پرداخت شد تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه خود گام بردارند.

وی تعداد هنرمندان صنایع‌دستی دارای مجوز استان مرکزی را ۹۶۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۰ نفر از هنرمندان استان نیز در سال گذشته تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و ۴۶ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.

اعطای بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اعطای تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی، اظهار کرد: ۲۷۸ هنرمند صنایع‌دستی فعال استان در سال ۱۴۰۰ با تأیید کارگروه اشتغال موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه مشاغل خانگی از بانک‌های عامل شده‌اند و این تسهیلات به صورت کم‌بهره و بلندمدت اعطا شده است.

مرزبان با بیان اینکه در سال گذشته قدم‌های مثبتی در زمینه صنایع‌دستی استان مرکزی برداشته شد، افزود: سال گذشته کیفیت بخشی به تولیدات صنایع‌دستی در استان مرکزی انجام شد به طوری که با تلاش صنعتگران و هنرمندان استان مرکزی و ظرافت و خلاقیت در طرح‌ها موفق به کسب ۲ نشان فاخر صنایع‌دستی، یک نشان دست خلاق، یک نشان همای زرین و تکمیل دو پرونده درجه هنری و شرکت بیش از ۱۰ اثر در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی شدیم.

کد خبر 5507628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha