۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

راه آهن درمرحله تشکیل کنسرسیوم بانکی/اجرای ۳هزارمیلیارد باند دوم

راه آهن درمرحله تشکیل کنسرسیوم بانکی/اجرای ۳هزارمیلیارد باند دوم

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه کنسرسیوم بانکی پروژه راه آهن در مرحله تشکیل است، گفت: ۵۸۰ کیلومتر باند دوم با حجم قرارداد سه هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید داعی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ملی مسکن بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سهم استان ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده که ۲۲ هزار واحد شهری و ۱۸ هزار مسکن روستایی است

وی ادامه داد: برای هر واحد در مسکن شهری در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تسهیلات بانکی و برای هر واحد در دیگر شهرها ۳۰۰ میلیون تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

داعی با بیان اینکه تاکنون در کل طرح نهضت ملی مسکن ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: تقریباً ۳.۵ برابر سهمیه شهری ثبت نام داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: هفت هزار و ۹۰۳ نفر در انتظار تأیید استعلام شده و ۹ هزار و ۶۵۳ نفر در انتظار بررسی هستند و هشت هزار و ۶۳۰ نفر هم در سامانه تأیید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۴۷۰ نفر هم رد درخواست شده‌اند، گفت: این افراد یا دارای شرایط نبوده و یا مدارک مورد نظر برای تأیید را ارائه نداده‌اند.

داعی بیان کرد: تلاش می‌کنیم حداکثر تا نیمه مردادماه سال جاری تمام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان مجرد هستند، گفت: مجردها در زمان تحویل واحد باید متأهل شده باشند.

الحاق ۹۶۹ هکتار زمین به محدوده شهری

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون در استان برای سه هزار و ۷۲۴ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و هزار و ۹۷۶ واحد انعقاد قرارداد با بانک داریم.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۳۵۸ واحد اتمام فونداسیون داریم، افزود: همچنین هزار و ۳۷۵ اتمام اسکلت و سقف و ۲۷۱ واحد در حین سفت کاری داریم.

داعی با بیان اینکه تاکنون ۹۶۹ هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده است، اظهار کرد: سهمیه زمین احداث مسکن برای چهار سال تأمین شده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در نهضت ملی مسکن بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم کشوری به لحاظ اقدامات انجام شده در بحث مسکن است.

داعی با اشاره به تأمین زمین برای احداث مسکن بیان کرد: تاکنون برای ۴۴۲ نفر از ایثارگران تأمین زمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: در طرح واگذاری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، تاکنون به ازای ۷۶ نفر، زمین مورد نظر به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار کمیته امداد قرار داده است.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۱۹ هزار و ۵۴۱ متر مربع بالغ بر ۱۲ هکتار زمین به دیگر دستگاه‌ها واگذار شده است.

اجرای سه هزار میلیارد باند دوم در استان

داعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌ها بیان کرد: در حال حاضر ۷۹۳ کیلومتر از راه‌ها در استان به صورت دوبانده هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۵۸۰ کیلومتر باند دوم با حجم قرارداد سه هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای حدود ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان برای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شده است، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی به حوزه راه و شهرسازی استان اختصاص یافت.

داعی با بیان اینکه از مجموع دو باند سازی محور بیرجند - قاین ۱۶ کیلومتر باقیمانده است، گفت: امید است چهار کیلومتر آن حداکثر ظرف دو ماه آینده زیر بار ترافیک برود.

پرونده دوبانده سازی بیرجند- قاین مختومه می‌شود

وی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم ۱۲ کیلومتر باقی مانده هم در صورت اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان تیرماه سال آینده به اتمام برسد و پرونده این پروژه بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به دیگر پروژه‌های راه در استان بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان تهاتر بانکی و مالیاتی برای فعال بودن پروژه‌های راه در استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ استان ۵۰ میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها برای محور بیرجند- قاین از ماده ۵۶ استفاده شده است، افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور سربیشه به ماهیرود در مرحله پرداخت قرار دارد.

داعی با اشاره به اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور بیان کرد: در مجموع از ۲۷۱ کیلومتر پروژه ریلی بیرجند به یونسی ۹۰ کیلومتر آن در دست اقدام است.

بنا به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای این پروژه تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان هم ۷۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به اجرای پروژه قطعه ۱۶ کمک شده است.

راه آهن در مرحله تشکیل کنسرسیوم بانکی

داعی اظهار کرد: برای اجرای ۱۸۰ کیلومتر باقی مانده از پروژه راه آهن محور بیرجند- یونسی به دنبال استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون موافقت پرداخت دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را از هیئت امنای این صندوق دریافت کرده‌ایم، گفت: در این راستا با تشکیل کنسرسیوم ریلی، قرارداد مشارکت در احداث و تأمین مالی پروژه راه آهن این محور با وزارت راه و شهرسازی مبادله شده است.

داعی با بیان اینکه کنسرسیوم بانکی این پروژه در مرحله تشکیل است، گفت: تاکنون پنج بانک موافقت کتبی خود را اعلام کرده و تنها بانک ملی باقی مانده که تا احتمالاً دو هفته آینده موافقت خود را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 5509746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha