۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس مطرح کرد؛

مصرف ۴ هزار مگاوات برق در استان فارس

مصرف ۴ هزار مگاوات برق در استان فارس

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: میزان تقاضا برای انرژی برق در استان فارس ۴ هزار مگاوات که شامل ۴۰ درصد مصرف خانگی، ۳۰ درصد کشاورزی و ۳۰ درصد نیز صنعت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضایی بعد از ظهر پنجشنبه در پانزدهمین جلسه مدیران پاسخگو بیان کرد: با توجه به ارزیابی‌های که صورت گرفته است میزان مصرف انرژی در ایران و استان فارس ۵٠ درصد بیشتر از سرانه مردم جهان است.

رضایی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در تأمین برق در فارس با آن مواجه هستیم موضوع افزایش خشکسالی و تداوم آن است این در حالی است که با توجه به اینکه میزان بارش باران در استان فارس همچون سالیان گذشته است اما به علت بازه زمانی طولانی که داشته شاهد هستیم تأمین آب برای نیروگاه‌های برق آبی با مشکل مواجه شده است.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: نقاطی از استان فارس که دارای مشکل خشکسالی طی سالیان گذشته بوده‌اند اکنون نیز با این مشکل مواجه اند و تأمین نیروی برق برای این مناطق نیز دارای مشکلات متعددی است.

رضایی یادآور شد: با توجه به آمارهایی که در استان فارس حاصل شده است میزان تقاضا برای انرژی در فارس بالغ بر ۴ هزار مگا وات است و بر اساس آخرین ارزیابی‌ها ۴٠ درصد از تقاضا مربوط به مصارف خانگی، ٣٠ درصد مربوط به حوزه کشاورزی و ٣٠ درصد نیز مربوط به حوزه صنعت است.

کشف چهار هزار ماینر غیر مجاز

محمدرضا صفایی مدیرعامل توزیع برق شیراز نیز در این جلسه گفت: بیش از چهار هزار ماینر غیر مجاز توسط نیروهای نظارتی این دستگاه در سطح شهرستان شیراز شناسایی و کشف شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از سه میلیون نفر از مردم استان فارس که در شهرستان شیراز سکنا گزیدند مشترک این اداره هستند و وسعتی که این نهاد تحت پوشش قرار داده است نیز بیش از ٢٠ هزار کیلومتر و بالغ بر ٢٧ هزار کیلومتر وسعت شبکه است.

صفایی تاکید کرد: بالغ بر ٩٣٠ هزار مشترک در شهرستان شیراز از خدمات این دستگاه بهره مند شده‌اند که تنها ٣ درصد از این افراد جز مشترکان پرمصرف شهر شیراز به شمار می آیند.

به گفته این مقام مسئول تغییر ساعات فعالیت ادارات در شهر شیراز موجب شده تا ١٧ مگاوات برق در شهرستان صرفه جویی شود این در حالی است که وی تاکید کرد اگر مشترکی پرمصرف باشد برخورد قانونی با وی انجام شده امکان قطع برق وی نیز فراهم است.

کد خبر 5510321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha