۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد؛

بازگشایی خانه خلاق سفال در همدان

بازگشایی خانه خلاق سفال در همدان

همدان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از بازگشایی خانه خلاق سفال در ۲۴ خردادماه خبر داد و گفت: این مجموعه در خانه صمدی بازگشایی خواهد شد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در استان همدان اشاره کرد و گفت: در این زمینه برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

وی در تشریح این برنامه‌ها به برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در شهر همدان اشاره کرد و افزود: در ساعت ۱۸ روز ۲۲ خردادماه رونمایی از احکام قالی‌های ثبت شده استان به همراه نمایش قالی‌ها، بزرگداشت برگزیدگان نشان ملی سال ۱۴۰۰، رونمایی از دستگاه خراطی دست ساخته به شیوه نوین، با کارایی بالا توسط استاد خانیان و رونمایی از تشکل ثبت شده انجمن صنایع دستی را خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه ۲۳ خردادماه در پیاده راه بوعلی اجرای زنده سفالگری و نقاشی روی سفال برگزار می‌شود، گفت: وبینار کارآفرینی و ایجاد کسب و کار صنایع دستی نیز در همان روز در ساعت ۹ در آرامگاه بوعلی برگزار می‌شود.

این مسئول از بازگشایی خانه خلاق سفال در ۲۴ خردادماه خبر داد و گفت: این مجموعه در خانه صمدی بازگشایی خواهد شد.

مالمیربه برگزاری تور کارگاهگردی و بازدید از کارگاه‌های مرواربافی در شهرستان ملایر نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند نیز طی هفته صنایع دستی یعنی بازارچه موقت صنایع دستی راه اندازی می‌شود.

وی به تقدیر از فعالین صنایع دستی استان طی این هفته نیز اشاره کرد و گفت: در روستای شاوه کبودراهنگ نیز کارگاه تولید سفال سنتی طی این هفته کلنگ زنی خواهد شد.

کد خبر 5510712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha