۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳

مدیر جهاد کشاورزی کازرون اعلام کرد؛

آغاز برداشت انگور دیم از باغات کازرون

آغاز برداشت انگور دیم از باغات کازرون

کازرون - مدیر جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت انگور دیم از ۵۳۰ هکتار از باغ های این شهرستان خبرداد.

حمید رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: برداشت این محصول ارگانیک هر سال از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح عمده این باغات در روستای دوان از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون می‌باشد، افزود: با توجه به وضعیت توپوگرافی این منطقه که در دامنه کوه قرار گرفته است، مصرف سموم و کودهای شیمی‌ای در رشد و تولید انگور در حد صفر است و محصول تولیدی به صورت کاملاً ارگانیک به بازار عرضه می‌شود، که پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰۰ تن از این میوه پر طرفدار روانه بازار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خاک حاصلخیز، آب و هوای مطلوب، انجام عملیات به باغی مناسب از جمله تراس بندی جهت حفظ رطوبت خاک و هرس صحیح منجر به تولید محصول با کیفیت در تاکستان ای این شهرستان شده است.

رشیدی گفت: انگور تولیدی شهرستان کازرون از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر تازه خوری و ارسال به شهرها و استان‌های همجوار، به مصرف تولید کشمش، شیره و سرکه انگور می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: شیرازی، یاقوتی و عسکری از جمله ارقام انگور تولید شده در تاکستان‌های کازرون است.

کد خبر 5512250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha