۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱

رئیس دادگستری استان البرز:

ساکنان حریم گود حصارک مایل به تخلیه منازلشان نیستند

ساکنان حریم گود حصارک مایل به تخلیه منازلشان نیستند

البرز - رئیس دادگستری استان البرز گفت: تاکنون تنها ساکنان تعداد بسیار محدودی از واحدهای مسکونی حریم گود حصارک اقدام به تخلیه منزل خود کرده‌اند.

حسین فاضلی‌هریکندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قضیه گود حصارک و وجود ساختمان‌های ناایمن در اطراف این گودبرداری اظهار کرد: گودبرداری وسیعی در سال ۹۴ بدون اخذ پروانه و مجوز برای احداث یک مجتمع بزرگ تجاری در منطقه حصارک کرج انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرداری وقت نظارت‌های لازم را در این زمینه انجام نداد و با این امر خلاف برخورد نشد، تصریح کرد: حالا ساکنان ۷۲ واحد مسکونی در حریم این گودبرداری دچار مشکل شده‌اند.

منازل حریم گود حصارک در اراضی قولنامه‌ای و فاقد پروانه هستند

رئیس دادگستری استان البرز بیان کرد: منازل موجود در حریم گود حصارک نیز در اراضی قولنامه‌ای و فاقد پروانه و بدون رعایت ضوابط و مقررات ساخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی ساختمانی بدون پروانه ساخته می‌شود یعنی مقررات ایمنی و اصول فنی در احداث آن صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: این ساختمان‌ها هم بدون نظارت شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساخته شده‌اند و به نوعی ناایمن هستند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه از سال‌های گذشته به مرور ترک‌هایی در ساختمان‌های اطراف این گودبرداری پیدا شد، گفت: دادگستری به محض اطلاع به این موضوع ورود و مالکی را که اقدام به گودبرداری کرده بود به رعایت اقدامات ایمنی اولیه ملزم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان امر ایمن‌سازی کامل ساختمان‌های اطراف این گودبرداری منوط به تخلیه ساکنان آن است، چراکه ممکن است این واحدها دچار ریزش شوند.

رئیس دادگستری استان البرز با بیان اینکه بارها برای تخلیه اخطار لازم به ساکنان داده شده است، گفت: با این وجود ساکنان این واحدهای مسکونی هنوز اقدام به تخلیه نکرده‌اند، البته حدود یک ماه قبل این موضوع از سوی دادگستری کل استان به شورای تأمین و فرماندار شهرستان کرج اطلاع و دستور داده شد که این موضوع در شورای تأمین و مدیریت بحران شهرستان مطرح شود.

۱۵۰ میلیون تومان برای رهن منزل به ساکنان حریم گود حصارک داده می‌شود

وی با بیان اینکه مصوبات خوبی در شورای تأمین شهرستان برای ایمن‌سازی این واحدهای مسکونی تصویب شده است، اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد یک فروشگاه زنجیره‌ای به عنوان مالک گود حصارک ۱۰۰ میلیون تومان و شهرداری کرج ۵۰ میلیون تومان برای ودیعه و رهن منزلی در خارج از این منطقه به صاحبان ۷۲ واحد مسکونی پرداخت کنند تا این افراد ظرف حداکثر دو هفته اقدام به تخلیه این منازل کنند.

فاضلی هریکندی ادامه داد: ۵ میلیون تومان نیز برای اسباب‌کشی به ساکنان پرداخت خواهد شود.

وی تاکید کرد: با وجود اقدامات انجام‌شده هنوز پس از گذشت یک هفته استقبالی از این مسئله صورت نگرفته است و تاکنون تنها تعداد بسیار محدودی از واحدهای مسکونی شرایط مطرح شده را پذیرفته‌اند، البته در مصوبات شورای تأمین استان این موضوع هم دیده شده که در صورت نیاز آب، برق و گاز این واحدهای مسکونی قطع شود.

رئیس دادگستری استان البرز متذکر شد: دستور قضائی مبنی بر اینکه که مصوبه شورای تأمین استان و مدیریت بحران شهرستان کرج درباره ساکنان اطراف گودبرداری حصارک اجرا شود، صادر شده است، بنابراین به ساکنان هشدار داده شد که هرچه سریع‌تر اقدام به تخلیه این واحدها کنند.

کد خبر 5513229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha