۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان خبرداد؛

حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) دوم محرم در شهر زنجان

حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) دوم محرم در شهر زنجان

زنجان-سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع)دوم محرم امسال در شهر زنجان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کریمی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای اجرای برنامه حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) در زنجان، با بیان اینکه شهر زنجان به دلیل برگزاری مراسم های ویژه عزاداری ماه محرم به شهر شور و شعور حسینی در کشور مطرح است، گفت: آئین های ویژه ماه محرم و صفر نقش مهمی در ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی در جامعه دارد و باید همه برای برگزاری هرچه بهتر این آئین ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) دوم محرم در شهر زنجان انجام می شود، افزود: این برنامه در مسیر بلوار استقلال تا امامزاده سیدابراهیم (ع) شهر زنجان برگزار خواهد شد.

کریمی با تاکید بر لزوم همراهی و تعامل همه دستگاه های مرتبط بر ای برگزاری برنامه حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع)، ادامه داد: این مراسم به عنوان حرکت و فعالیت مهم فرهنگی، فضای معنوی به شهر خواهد داد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: فضاسازی مسیر و درنظر گرفتن مکانی برای گردهمایی مردم در مسیر حرکت این کاروان و استفاده از تعزیه ها لازم است.

کریمی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم تعزیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم است، گفت: با توجه به فضای مجازی و حربه هایی که توسط معاندان بر علیه اسلام و عاشورا مورد استفاده قرار می گیرد، جلوگیری از تحریف های محرم و عاشورا در تعزیه مورد تاکید است.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینیه ارمغانخانه گفت: برگزاری حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) از سال های گذشته به عنوان یک مطالبه مهم در حوزه فرهنگی شهر زنجان در ایام محرم از سال های گذشته مطرح بوده است.

سیروس رستمی با بیان اینکه طبق برنامه رییه ای صورت گرفته در تلاش هستیم نمادین کاروان امام حسین (ع) روز دوم محرم این کاروان از میدان استقلال تا میدان انقلاب به حرکت درآید.

وی ادامه داد: حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) با اجرای تعزیه خوانی همراه خواهد بود که عمده بخش های تعزیه خوانی در مسیر حرکت کاروان، در محدوده سبزه میدان و میدان انقلاب و امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می شود.

کد خبر 5520059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha