۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس تاکید کرد؛

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس شناسه ملی خود را ثبت کنند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس شناسه ملی خود را ثبت کنند

زرین دشت- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس بر لزوم ثبت هرچه سریع تر شناسه ملی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین امیدی پیش از ظهر جمعه در نشست هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان زرین دشت با اشاره به اینکه ل ازم است تا هر چه سریع‌تر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نسبت به ثبت شناسه ملی کانون و مسجد اقدام کنند زیرا سرانه فقط به کانون های دارای شناسه ملی تعلق می‌گیرد، گفت: در چند سال گذشته سرانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس فعالیت میدانی کانون‌ها اختصاص داده می‌شد، اما بحمدلله در دولت سیزدهم با رویکرد مسجد محوری و توجه جدی به کانون‌ها امید می‌رود که در سطح کلان مبالغ خوبی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص یابد.

وی افزود: در کشور ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که از این تعداد نزدیک به ۱۳۰۰ کانون در فارس فعال است‌.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه اعتبارات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به کمترین رقم‌خود رسیده است، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد حداقل هزینه یک میلیون‌تومانی هم به کانون‌ها بپردازد با این تعداد کانون در کشور آنهم در شرایط فعلی شدنی نیست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه مساجد باید به سمتی بروند که با کارآفرینی و برنامه ریزی اقتصادی دارای درآمد مستمر شوند، خاطرنشان کرد: طرح‌های رفع آسیب‌های اجتماعی که خروجی خوب داشته و ثمر آن مشخص باشد، می‌توان از سرانه‌های حمایتی بهره مند شد.

وی بر لزوم‌ثبت شناسه ملی کانون و مسجد تاکید کرد و گفت: اگر اعتباری هم بخواهد به کانون‌ها تخصیص پیدا کند فقط به کانون‌های دارای شناسه ملی داده می‌شود.

حجت الاسلام امیدی همچنین بیان داشت: لازم است تا کانون‌های مساجد فعالیت‌های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند، زیرا سرانه‌های پرداختی از طریق اعتبارات ملی فقط به کانون‌هایی اختصاص داده می‌شود که حتماً در سامانه ستاد فهما ثبت شده باشند.

وی با تاکید به عملیاتی شدن نهضت تغییر مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تغییر مدیران غیرفعال کانون‌های مساجد، خاطرنشان کرد: مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید فردی مبتکر و خلاق باشد و بتواند با رایزنی و تعامل با مدیران استانی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهد.

لزوم تبدیل تفکر و اندیشه جوانان به اندیشه اسلامی

در ادامه امام جمعه شهرستان زرین دشت نیز در این نشست بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است تا اعتبارات مناسبی در اختیار کانون‌ها قرار گیرد تا فعالیت‌های اثر گذار داشته باشند.

حجت الاسلام غلامرضا دروند پور اظهار کرد: نوآوری و خلافیت مدیران کانون‌ها می‌تواند زمیته استفاده از ظرفیت‌های مردم و محله را فراهم آورد.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس شناسه ملی خود را ثبت کنند

او ضمن انتقاد از توجه نشدن به ادارات فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شد: وقتی ادارات فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدایی‌ترین هزینه‌های

خود مانده اند چگونه می‌شود توقع داشت که برنامه‌های اثر گذار فرهنگی ترتیب دهند. خطیب جمعه زرین دشت با ذکر این نکته که این دو نهاد فرهنگی از زیر ساخت‌های لازم بهره مند نیستند، تصریح کرد: طبیعی است که وقتی زیر ساخت‌های فرهنگی فراهم‌نباشد نتیجه مطلوب کسب نشود.

حجت الاسلام دروند پور با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌های هدفمند فعالیت‌های فرهنگی را سامان بخشید، ابراز کرد: وقتی مساجد هر شهری رونق داشته باشد، قطعاً سبقه مذهبی آن مناطق بیشتر است.

او با ذکر این نکته که شهرستان زرین دشت زادگاه عالمان بزرگی چون‌حضرت آیت الله نسابه است، خاطر نشان ساخت: در این شهرستان مساجد زیادی وجود دارد که متأسفانه از داشتن روحانی با میزان لازم بی بهره است.

امام جمعه زرین دشت اعلام کرد: در حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت ۲۵ مسجد وجود دارد که متأسفانه از این تعداد فقط ۵ روحانی در این مساجد فعال است.

دروند پور ادامه داد: کمبود خانه عالم در مرکز شهرستان باعث شده است تا ۲۰ مسجد مرکز شهرستان زرین دشت تقریباً از رونق بیفتد.

وی مساجد را محور اصلی جهاد تبیین برشمرد و افزود: روحانیون افسران خط مقدم جنگ نرم دشمن هستند که وظیفه آگاهی بخشی جامعه در جریان تحریف را عهده دار هستند.

دروند پور در خاتمه با اذعان بر اینکه هدف دشمنان ما در جنگ نرم، نشانه رفتن جوانان و نوجوانان ماست، تاکید کرد: باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم تا اندیشه و تفکر جوانان و نوجوانان ما به اندیشه اسلامی تبدیل شود.‌

به گزارش خبرنگار مهر، در خاتمه این نشست از تنی چند از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان زرین دشت با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر در ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

کد خبر 5522204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha