۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸

رئیس کل دادگستری اردبیل:

آمار تخلفات پزشکی در اردبیل پایین است

آمار تخلفات پزشکی در اردبیل پایین است

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: اردبیل از نظر آمار تخلفات پزشکی در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر یکشنبه در نشست با معاونان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: تعامل نزدیک و مناسب دانشگاه علوم پزشکی با قوه قضائیه سبب قوت قلب هر ۲ دستگاه اجرایی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی نماد عدالت‌طلبی و حق‌خواهی در کشور بود و بعد از انقلاب شیوه‌های نوین قوه قضائیه را پایه‌ریزی کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کم بودن میزان تخلفات پزشکی در این استان خبر داد و گفت: در دوران شیوع پاندمی کرونا دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان نشان داد که از متن و بطن مردم بوده و همواره برای تسکین آلام بشری در جامعه حضور دارند.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: ملاک و شاخص برای تمامی مسئولان قانون بوده و آنها باید شناخت کافی به قوانین و مسئولیت خود داشته باشند.

وی با اشاره به فشردگی و حجم بالای کار در دانشگاه و دادگستری استان خاطرنشان کرد: در مدت ۲ سال شیوع ویروس کرونا تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه بهداشت و درمان قابل تقدیر بوده و قضات و مجموعه دادگستری استان نیز در این دوران نقش فعال و چشمگیری داشتند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مطالبات مطرح شده در این جلسه جز مطالبات دادگستری نیز بوده که تسهیل در اجرای این موارد نیازمند هماهنگی بیشتر دانشگاه و دادگستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و قدردانی از مجموعه دادگستری استان بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و دادگستری منشأ حل بسیاری از مشکلات است و بسیاری از امورات مربوط به دانشگاه با پشتوانه و همراهی قضائی امکان‌پذیر بوده و در حوزه‌هایی مثل بهداشت، درمان، غذا و دارو بیشتر نیازمند این پشتیبانی و مساعدت هستیم.

علی محمدیان اردی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امنیت کادر بهداشت و درمان به ویژه در بیمارستان‌ها از جمله مواردی مهمی است که در این زمینه نیازمند حمایت‌های دستگاه قضائی هستیم.

وی تصریح کرد: گاهی شاهد رفتارهایی نامناسب و ضرب و شتم از سوی برخی مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هستیم که لزوم برخورد قانونی با این افراد یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر لزوم تقویت هر چه بیشتر پرونده‌های ارجاعی به شعبه تخصصی درمان، تسهیل در ورود کارشناسان دانشگاه به اماکن غیرمجاز، افزایش مداخلات در فعالیت افراد غیرمجاز در امور پزشکی و دارویی از طریق همراهی و پشتیبانی بیشتر مجموعه دادگستری استان تاکید کرد.

کد خبر 5524095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha