۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰

استاندار اردبیل:

شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات معرفی شوند

شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات معرفی شوند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران از تسهیلات تبصره ۱۸ هر چه سریعتر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی بانک‌ها اظهار کرد: نامگذاری سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از سوی مقام معظم رهبری تکلیف را برای همه مشخص کرده و باید شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورپایه در استان از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ باید برای استفاده این شرکت‌ها در اختیار فناوران قرار گیرد، تصریح کرد: فرصت باقیمانده بانک‌ها برای انعقاد قرارداد تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای واحدهای تولیدی تا پایان تیرماه است و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت این تسهیلات سرعت عمل به خرج دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اردبیل نیازمند اعتبارات ملی و استانی برای رشد و توسعه است، گفت: هیچیک از مدیران نباید فرصت پیش آمده به ویژه در حوزه اعتبارات را از دست بدهند و مسئولان دستگاه‌های مرتبط با واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در اسرع وقت نسبت به معرفی این شرکت‌ها به بانک اقدامات لازم را به عمل آورند.

عاملی افزود: در صورتی که واحد و یا شرکتی واجد شرایط دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها تشخیص داده شود، نسبت به جایگزینی شرکت و واحد دیگر واجد شرایط در اسرع وقت اقدام شود.

وی این تسهیلات را فرصتی برای استفاده بهینه بانک‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ به صورت کشوری است، بانک‌ها باید پیشرو و پیگیر این تسهیلات و پرداخت به واحدهای تولیدی باشند.

عاملی رفع مشکلات واحدهای تولیدی را گامی برای کاهش مشکلات اشتغال جوانان و رونق بخش اقتصاد استان دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی خواست در فرصت‌های باقیمانده تا پایان تیرماه نسبت به عقد قرارداد با واحدها برای جذب این تسهیلات تلاش کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در صورت تمدید مهلت پرداخت نیز استان می‌تواند مبالغ بیشتری جذب کند، ولی تا فرصت تعیین شده لازم است دستگاه‌ها و بانک‌ها روند تزریق این تسهیلات را تسریع کنند.

کد خبر 5524160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha