۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۱

اردوغان:

به محض تکمیل کریدور امنیتی، عملیات در شمال سوریه را آغاز می کنیم

به محض تکمیل کریدور امنیتی، عملیات در شمال سوریه را آغاز می کنیم

رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه به محض تکمیل نواقص آنچه «منطقه امن» در مرز سوریه نامید، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در سوریه به محض تکمیل نواقص آنچه «منطقه امن» در مرز سوریه نامید، خبر داد.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان گفت: به محض تکمیل نواقص کریدور امنیتی که ایجاد آن را در مرز سوریه آغاز کرده بودیم، عملیات نظامی جدید را آغاز خواهیم کرد.

این در حالی است که «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هم پیش از این گفته بود که آنکارا برای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه آماده است و این عملیات هر لحظه ممکن است آغاز شود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین با اشاره به اینکه آنکارا تلاش می‌کند در سوریه «منطقه امن» ایجاد کند، گفت که تماس‌های منظمی بین سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و همتایان سوری آنها وجود دارد.

در همین حال، منابع سوری پیش از این روز دوشنبه از حملات راکتی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر وابسته به آن به مناطقی از شمال سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منابع سوری اعلام کردند که ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا، دهها راکت به مناطق مسکونی در حومه شهر منبج در شمال سوریه شلیک کرده اند.

پیش از این، مجلس سوریه در بیانیه‌ای در ماه ژوئن اعلام کرده بود: طرح رژیم ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» می‌خواند، تداوم اشغالگری و تجاوز آشکار است و در راستای کوچاندن اجباری و تغییرات جمعیتی در سوریه صورت می‌گیرد و حق سوریه برای استفاده از همه ابزارها به منظور مقابله با اشغالگران و مزدوران تروریست آنها محفوظ است.

کد خبر 5525267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha