۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۷

مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

کتاب «جونقان-کردستان یک نفر» در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

کتاب «جونقان-کردستان یک نفر» در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

شهرکرد- مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: عصر خاطره و رونمایی از کتاب «جونقان-کردستان یک نفر» خاطرات « محمد محمدی ثانی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «جونقان-کردستان یک نفر»، اظهار کرد: ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس به منظور ارائه به نسل جوان یکی از اهداف اصلی حوزه هنری استان است.

وی عنوان کرد: برنامه‌های حوزه هنری از مرکز استان به شهرستان‌های مختلف سوق داده شده و به همین منظور رونمایی و عصر خاطره دفاع مقدس با محوریت عملیات مرصاد امروز در شهر جونقان استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کتاب «جونقان-کردستان یک نفر» در بر دارنده خاطرات «محمد محمدی ثانی» رزمنده هشت سال دفاع مقدس جونقانی است که از زمان شروع درگیری‌های داخلی در کردستان و پس از جنگ تحمیلی، همواره حضوری فعال و مستمر در عرصه دفاع از کشور داشته‌اند.

قائدی مطرح کرد: کتاب «جونقان-کردستان یک نفر» با زبان ساده روایت گر مستندی از وقایع و رویدادهای ارزشمند و چشمگیری از دوران دفاع مقدس، به ویژه نبرد با ضد انقلاب در منطقه کردستان است.

وی گفت: حوزه هنری تا کنون بیش از ۱۰ اثر از خاطرات رزمندگان استان را مکتوب کرده است و تلاش بسیار دارد تا خاطرات گران بهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان که در کنج ذهن و ضمیر رزمندگان عزیز هم استانی را به صورت خاطرات شفاهی به چاپ برساند چرا که خاطرات این عزیزان مملو از نکات بسیار آموزنده برای نسل امروز و آیندگان است.

مدیر کل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: از همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دعوت می‌شود خاطرات خود از هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به منظور چاپ و ثبت و ضبط در تاریخ این مرز بوم به حوزه هنری استان ارائه دهند چرا که نسل‌های آینده ایران اسلامی باید از دلاوری، ایثار و استقامت این عزیزان در این برهه تاریخی آشنا شوند.

قائدی اعلام کرد: این کتاب به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان در هزار نسخه توسط انتشارات سامان دانش به چاپ رسیده است.

کد خبر 5526076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha