۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹

عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو خبر داد؛

۱۴ استان کشور درگیر بیماری تب کریمه کنگو

۱۴ استان کشور درگیر بیماری تب کریمه کنگو

رشت- عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو با اشاره به شناسایی بیماری تب کریمه کنگو در ۱۴ استان کشور، گفت: رودسر با هفت بیمار بیشترین مورد شناسایی را داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین اسدی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان رودسر اظهار کرد: در حدود ۱۴ استان کشور این بیماری شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر بیشترین تعداد مبتلا به تب کریمه کنگو را به ثبت رسانده است، گفت: ۷ نفر در این شهرستان مبتلا به این بیماری هستند که خوشبختانه همگی درمان شده اند و مورد فوتی نداریم.

اسدی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، افزود: افرادی که بیشترین تماس با دام یا گوشت را دارند خطر ابتلاء به این بیماری آنها تهدید می‌کند.

وی با تأکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی از شهروندان خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کرده و یا حتماً ۲۴ ساعت گوشت ذبح شده را در یخچال نگهداری کنند.

اسدی تأکید کرد: گوشت‌هایی که از طریق کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و یا مراکز عرضه گوشت به دست شهروندان می‌رسد سالم بوده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین به در پیش بودن عید قربان اشاره و اضافه کرد: شهروندان دام مورد نیاز خود را از طریق مراکز و یا کشتارگاه‌هایی تهیه کنند که از سوی سازمان دامپزشکی اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 5530346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha